Стр. 8 - buleten-2017-2.indd

Упрощенная HTML-версия

8
“АПК УКРАЇНИ”. Реферативний журнал
2017.2.12.
ЕКОНОМІКА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА.
ОРГАНІЗАЦІЯ ТА УПРАВЛІННЯ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИМ ВИРОБНИЦТВОМ
УДК 338.43; 631.1
УДК 330.13:631.115.75:634.1/.7
2017.2.12. ПІДВИЩЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ
ЗБУТУ СУНИЦІ САДОВОЇ НА РИНОК ПЕРЕРОБКИ
/ Пен-
цак Т.Г., Галяс А.В. // Науковий вісник Львівського націо-
нального університету ветеринарної медицини та біотех-
нологій ім. С.З. Ґжицького. — Л., 2016. — Т. 18, № 2(69). —
С. 113–117. — (Сер. Екон. науки). — Бібліогр.: 5 назв. Шифр
548380.
Економічна ефективність вирощування суниці, збут,
переробка, заморозка, обслуговуючі кооперативи.
Проведено аналіз сучасного стану збуту суниці садової
(суниця) с.-г. підприємствами різних форм власності та осо-
бистими селянськими господарствами на ринок переробки,
а саме — на подальшу заморозку. Детально розкрито шляхи
підвищення економічної ефективності збуту суниці через
дотримання виробниками умов вирощування, збирання та
транспортування ягід до покупця. Обґрунтовано, що за наяв-
ності 3 га насаджень, у середньому господарстві, що займа-
ється вирощуванням полуниці, сукупна кількість зайнятих
осіб становитиме 30–36 осіб, що є хорошим показником в
умовах тотального безробіття в українському селі. Визна-
чено, що за середньої врожайності 10 т/га суниці, родина
може отримати 200–250 тис. грн прибутку з одного гектара,
тим самим покривши інвестиції в перший же рік плодоношен-
ня. Надано практичні рекомендації виробникам суниці щодо
методів вирощування. Проаналізовано можливості збуту
ягід дрібними виробниками через с.-г. обслуговуючі коопе-
ративи (СОК) на прикладі ягідних кооперативів “Агрофрут” у
Перемишлянському районі Львівської області та СОК у селі
Лосятин Тернопільської області.
УДК 330.322:338.43
2017.2.13. ІНВЕСТИЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АГРАРНОГО
СЕКТОРА ЕКОНОМІКИ: монографія
/ Безп’ята І.В. — Мико-
лаїв, 2016. — 337 с. — Бібліогр.: 341 назва. Шифр 548750.
Інвестиційна політика, інвестиційне забезпечення, нау-
ково-технічний прогрес, природно-ресурсний потенціал,
іноземні інвестиції, кластеризація.
Досліджено теоретико-методологічні та практичні аспекти
інвестиційного забезпечення аграрного сектору економіки.
Проведено кластеризацію областей в Україні на основі оцін-
ки основних складових інвестиційного клімату в аграрному
секторі економіки, що базується на визначенні рейтингу його
конкретних регіонів і здійснюється за допомогою економіко-
математичних розрахунків та експертного діагностування.
Обґрунтовано, що державна політика щодо залучення ін-
вестицій значною мірою залежить від соціально-економічної
значущості галузі та її ресурсного забезпечення. Визначено,
що природно-ресурсний потенціал сільського господарства
України представлений земельними, водними, кліматичними
і біологічними ресурсами. Так, станом на кінець 2014 р. її
земельний фонд становить 60,3 млн га, або майже 6% те-
риторії Європи. Встановлено, що в умовах дефіциту власних
коштів важливого значення набуває залучення зовнішніх
джерел фінансування, зокрема іноземних інвестицій. Най-
більшу частку в структурі залучених капітальних інвестицій
у сільське господарство за останні п’ять років займає рос-
линництво — близько 69–76%, у тому числі вирощування
однорічних та дворічних культур — 70%. Зазначено, що удос-
коналення механізму реалізації інвестиційної політики дер-
жави в аграрному секторі України передбачає впровадження
системи заходів економічного, соціального, екологічного та
політичного плану, які взаємоузгоджені між собою і спрямо-
вані на досягнення визначеного суспільного ефекту.
УДК 332.72:63
2017.2.14. РИНОК ЗЕМЕЛЬ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКО-
ГО ПРИЗНАЧЕННЯ В УКРАЇНІ: СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ
ЗАПРОВАДЖЕННЯ
/ Мартинюк М.П. // Економіка АПК. —
2017. — № 3. — С. 15–21. — Бібліогр.: 15 назв.
Ринковий обіг земель с.-г. призначення, мораторій, зе-
мельна реформа, європейський досвід.
Розкрито сучасний стан і перспективи запровадження
ринку с.-г. земель в Україні. Проаналізовано європейський
досвід їх ринкового обігу та виявлено окремі складові, які
могли б бути успішно імплементовані у вітчизняну практи-
ку. Зазначено, що у більшості європейських країн на ринку
земель діють державні оператори, зокрема: Бюро, Агенція,
Земельний фонд, які здійснюють балансування інтересів
учасників земельних відносин. Спираючись на світовий дос-
від та враховуючи вітчизняні реалії, запропоновано поетап-
не запровадження обігу с.-г. земель, а саме: перший етап
має включати продаж земель с.-г. призначення державної,
комунальної власності й успадкованих земельних паїв за
нормативною грошовою оцінкою; на другому етапі — запро-
вадження повноцінного обігу земель та їх купівля-продаж за
ринковими цінами, що склалися на першому етапі. Також
автор пропонує запровадження механізмів упередження
можливих ризиків при здійсненні трансакцій із земельними
ділянками й правами на них, встановлення чіткого порядку
обігу земельних ділянок (купівля-продаж, дарування, успад-
кування та інші цивільно-правові угоди).
УДК 336.13.051(477):005.336.1
2017.2.15. ПРОБЛЕМИ ЕФЕКТИВНОСТІ ФУНКЦІОНУВАН-
НЯ ФІНАНСОВОЇ СИСТЕМИ
/ Тарасова О.В. // Економіка хар-
чової промисловості. — 2017. — Т. 9, вип. 1. — С. 51–55. —
Бібліогр.: 10 назв.
Фінансова політика, фінансова система, державне регу-
лювання, фінансові інструменти, бюджетна децентралі-
зація.
Досліджено проблеми ефективності функціонування фі-
нансової системи України, яка відіграє надзвичайно важливу
роль у розвитку суспільства. Обґрунтовано роль фінансової
політики у забезпеченні стабільного економічного зростання.
Виділено п’ять ключових проблем, які мають домінуючий ха-
рактер, що стосуються як фінансової системи у цілому, так і
її окремих сфер та ланок, а саме: відсутність системного під-
ходу до фінансової реструктуризації; надто повільний темп
реформ; нечітка визначеність конкретного напряму реформ;
відсутня чітка стратегія і тактика фінансової реструктуризації,
яка б визначала її напрями та складові, встановлювала послі-
довність, етапи і терміни проведення реформ, забезпечуючи
єдину цілеспрямованість; відсутність належної ефективності
функціонування фінансової системи. Доведено необхідність
забезпечення збалансованості між цілями фінансової ре-
структуризації й умовами зовнішнього і внутрішнього середо-
вища. Визначено, що одним із головних важелів у системі
державного регулювання економічного і соціального розвитку
є фінансові інструменти. Подальші дослідження спрямовува-
тимуться на проблеми забезпечення належної ефективності
використання фінансових ресурсів.
УДК 336.14.352
2017.2.16. ФОРМУВАННЯ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ В УМО-
ВАХ РОЗШИРЕННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ
ВЛАДИ
/ Шелест О.Л., Сидоренко О.О. // Вісник Кременчуць-
кого національного університету ім. М. Остроградського. —
2016. — Вип. 6(101), ч. 2. — С. 76–80. — Бібліогр.: 10 назв.
Бюджет, доходи, трансферти, дотації, субвенції.
Проаналізовано модель розподілу зобов’язань між держав-
ним та місцевими бюджетами, що потребує реформування.
Виявлено сталу тенденцію до зростання частки трансфертів
у доходах місцевих бюджетів, що свідчить про регулюваль-
ний вплив держави на регіони у бюджетній сфері. Обґрунто-
вано, що на сучасному етапі розвитку економіки України на
перший план виходить питання децентралізації бюджетної
системи країни. Реформа місцевого самоврядування повинна
забезпечити децентралізацію, делегування повноважень ре-
гіонам із центру. Визначено, що децентралізація забезпечує
ефективніше надання суспільних послуг, оскільки витрати
на рівні місцевої влади зменшаться за рахунок скорочення
адміністративних витрат та витрат на поточний контроль.
Завдяки сучасним організаційним формам, які реалізуються
через створення бюджетів місцевих органів самоврядування,
стає можливим використання ресурсів для підвищення ма-
теріального рівня життя населення, охорони навколишнього
природного середовища, зміцнення науково-технічного по-
тенціалу, розвитку культури території та країни в цілому.
УДК 336.77:347.27
2017.2.17. ВІТЧИЗНЯНИЙ РИНОК ЛЬОНУ
/ Чехова І.В.,
Чехов С.А., Шкурко М.П. // Економіка України. — 2017. —
Т. 9, № 1. — С. 52–63. — Бібліогр.: 18 назв.