Стр. 239 - schebetuk-nb-d

Упрощенная HTML-версия

239
П’ятирічний план розробляли з урахуванням поглибленої спеціалізації
виробництва і максимального використання продуктивних сил окремих районів.
Як свідчить пояснювальна записка до плану робіт, передбачалося планування з
трьох головних розділів – загальна частина, проблеми окремих галузей і
виробничі типи окремих підприємств та проблеми районів України
.
Планування зазначених частин здійснювалося розрізнено науково-дослідними
установами системи НКЗС УСРР та спорідненими системами під керівництвом
бюро п’ятирічки НКЗС за участю ВУАСГН. До опрацювання спеціальних
проблем залучали трести, колгоспні центри, професійні та громадські організації.
Крім того, опрацювання окремих проблем передбачало заслуховування й
апробацію на засіданнях бюро п’ятирічки методологічних підходів роботи.
З урахуванням партійних і державних настанов ВУАСГН визначила
15 народногосподарських завдань на 1933–1937 рр., які охоплювали всі галузі
сільськогосподарського виробництва
. Ці завдання включали в себе понад
80 комплексних проблем і 646 вузлових тем. Опрацьовуючи вузлову тематику на
5 років з усіх галузей сільськогосподарської науки, ВУАСГН опиралася на
проблематику 1932 року. Теми були переважно багаторічними, тому їх виконання
продовжувалося в наступні роки. Частину вузлових тем виключили з причини
недостатньої актуальності. Перший варіант зведеної проблематики і тематики не
мав розподілу за роками, оскільки, незважаючи на те, що низка вузлових тем
закінчувалася в перші роки п’ятирічки, над дещо іншою постановкою питання
науковці працювали далі. Після вузлової тематики розглядалася проблематика
інститутів з визначеними темами, роками виконання та потребою матеріальних
ресурсів. Методи попередньої роботи, які передбачали визначення й опрацювання
тематики окремими особами і яка не завжди пов’язувалася з актуальними
проблемами сільського господарства, було відкинуто, тому ВУАСГН змінила
методологічні підходи. Низка проблем і тем опрацьовувалися колективно із
залученням різних інститутів, адже одна вузькопрофільна установа не
охоплювала весь комплекс питань з тієї чи іншої теми.