Стр. 37 - radoguz-sa-k

Упрощенная HTML-версия

37
окреслюється єдиною характеристикою незалежно від часу написання роботи.
Сучасники вченого, які знали його особисто, тепло згадували його як видатного
науковця, чудового викладача й просто гарну людину. У своїх спогадах до
постаті Віктора Львовича зверталися В.Б. Єльяшевич
, Б.П. Кадомцев
, М.М. Савін
, С.П. Тимошенко
, М.І. Ципкевич
та інші.
Загалом було зібрано цілком репрезентативну джерельну базу, важливою
складовою якої стали безпосередньо праці В.Л. Кирпичова (у тому числі
неопубліковані), архівні документи та матеріали. Це дозволило провести
реконструкцію його життєвого шляху, наукової, організаційної та освітньої
діяльності.
1.3 Методологія дослідження
Методологічна
основа
дисертаційного
дослідження
наукової,
організаційної та освітньої діяльності В.Л. Кирпичова базується на таких
принципах: історизму, об’єктивності пізнання, наступності, багатофакторності
та комплексності, всебічності пізнання й наукового розуміння історичного
процесу.
Для повного виконання поставлених завдань у ході роботи було
комплексно використано як загальнонаукові, так і конкретні історичні методи.
Використання методу
актуалізації
сприяло якісному формулюванню
актуальної теми роботи та визначенню напрямів дослідження. Методи
аналізу
та
синтезу
використовувалися на всіх етапах дослідження й сприяли не лише
об’єктивному відтворенню життєпису В.Л. Кирпичова, але й встановленню та
відображенню основних чинників, що мали вплив на формування особистості й
професійну діяльність видатного науковця та організатора.
У ході роботи широко використовувався
проблемно-хронологічний
метод.
Так у першому розділі його залучено при розподілі історіографічного доробку
за окремими напрямами, що розглядалися в хронологічній послідовності. У
другому та третьому розділах проблемно-хронологічний метод надав