Стр. 189 - radoguz-sa-k

Упрощенная HTML-версия

189
4. Ключовим напрямом діяльності В.Л. Кирпичова стало формування ним
нової концепції підготовки науково-технічних кадрів, яка відрізнялася від
традиційної моделі, що була покладена в основу СПбТІ, а згодом ХПТІ. Із
одного боку вчений опирався на досвід європейських політехнічних шкіл
(насамперед Німеччини), із іншого – учений використовував вітчизняний
досвід, який протягом кількох десятиліть показав власну життєздатність. Його
концепція формувалася в результаті наукової діяльності й пов’язана зі
створенням і керівництвом двома вищими технічними навчальними закладами.
5. Стара модель технологічного інституту, яка фактично виникла ще на
початку ХІХ ст., наприкінці століття вже не відповідала вимогам часу.
Насамперед це стосувалося підходу до навчання. Освітня модель, закладена в
основу технологічних інститутів, передбачала підготовку інженера-універсала.
Негативно сприймалися будь-які зміни в навчальних програмах. Саме тому
В.Л. Кирпичову об’єктивно не вдалося реалізувати свої новаторські ідеї щодо
модернізації інженерної школи на посаді директора ХПТІ.
Разом із тим, В.Л. Кирпичов, будучи прихильником німецької
політехнічної моделі освіти, що поєднувала в собі кілька спеціальностей, став
одним із захисників цього напряму. Його діяльність сприяла створенню в
Російській імперії нової «політехнічної» моделі вищої технічної школи , яку
було покладено в основу КПІ, а згодом СПбПІ.