Стр. 160 - radoguz-sa-k

Упрощенная HTML-версия

160
роботи не дозволяє широко дослідити ці роботи, які представляють цікавість
насамперед для тих дослідників, кого цікавить життя та діяльність названих
особистостей.
Таким чином, проаналізувавши цю групу праць В.Л. Кирпичова, можна
стверджувати, що він був не лише талановитим науковцем та організатором
вищої технічної школи. Публічні виступи Віктора Львовича, що лежать в
основі цієї частини доробку вченого, тісно переплітаються з його життєписом
та вказують на громадську позицію науковця. Ці праці були своєрідним
маніфестом, зверненням до широкого загалу науково-технічних фахівців, у
якому вчений акцентував увагу на актуальних соціально-економічних
проблемах та способах їх вирішення; проголошував принципи, якими керувався
у своїй професійній діяльності на посадах професора та директора кількох
вищих технічних навчальних закладів тощо.
3.4 Концепція розвитку технічної науки та освіти в працях
В.Л. Кирпичова
Життя і діяльність В.Л. Кирпичова припали на період бурхливого розвитку
промисловості в Російській імперії: розвивалися гірництво й металургія,
розгорталася мережа залізниць. Відповідно до потреб того часу швидкими
темпами
розвивалося
паровозобудування,
суднобудування
та
сільськогосподарське
машинобудування.
Для
забезпечення
потреб
промисловості країна потребувала значного числа кваліфікованих кадрів, які б
могли організовувати заводи і фабрики, уміли б ними керувати, запроваджуючи
у виробництво всі досягнення науково-технічного поступу.
Незважаючи на цю обставину, до кінця ХІХ ст. кількість вищих технічних
навчальних закладів у Російській імперії залишалася незначною. Переважна
більшість із них знаходилися в Петербурзі
61
. До заснування ХПТІ було лише
61
У Санкт-Петербурзі на той час було 5 вищих спеціальних навчальних закладів:
Технологічний інститут, Гірничий інститут, Лісовий інститут, Інститут шляхів сполучення,
Інститут цивільних інженерів.