Стр. 105 - novorodovskiy-vv-k

Упрощенная HTML-версия

105
ВУАН у сільськогосподарській галузі здійснювалася лише окремими
академічними інституціями.
Зважаючи на це, у 1922 р. НКО УСРР вирішив організувати мережу
науково-дослідних установ, яка б охопила якнайбільше наукових сил
республіки, завданням якої стало не лише виконання науково-дослідної роботи,
але й підготовка наукового кадрового резерву. Відповідно Наркомпрос мав
формувати мережу установ за такими принципами:
1.
Науково-дослідні установи (інститути, кафедри, лабораторії, станції та
ін.) утворювалися не лише при вищих навчальних закладах, але й при урядових
організаціях, промислових підприємствах, бібліотеках, музеях тощо;
2.
У порівнянні з вищою школою науково-дослідні установи мали інший
план підготовки наукових працівників. Різниця полягала у більш поглибленій
практичній науковій діяльності аспірантів при науково-дослідних установах;
3.
Науковий персонал установ мав складатися з висококваліфікованих
учених і молодих науковців як кадрового резерву наукових інституцій;
4.
Здійснюючи наукову діяльність молоді вчені паралельно проходили
підготовку до викладацької роботи у ВНЗ [74, арк. 17–24].
Відповідно підготовку наукового персоналу було організовано в системі
науково-дослідних кафедр НКО УСРР, які формувалися у великих містах
України: Києві, Харкові, Одесі, Дніпропетровську [56, арк. 208; 98, арк. 210].
Враховуючи потребу в професійних наукових кадрах з різних галузей, особливо
прикладного природознавства, ВУЦВК 11 липня 1923 р. прийняв постанову,
згідно з якою аспіранти при науково-дослідних кафедрах та інститутах НКО
УСРР отримували державні стипендії [201, с. 237–238]. Таким чином,
намагалося заохотити молодіжний кадровий резерв до наукової діяльності.
У 1922 р. у Харкові відбувся ІІ Агрономічний з’їзд, на якому професор
С.Ф. Веселовський, дослідник у галузі сільськогосподарської економіки,
зазначав про тяжкий стан аграрної галузі в УСРР, враховуючи розруху, якої
завдало громадянське протистояння на території України. У зв’язку з цим
аграрна наука мала розв’язати низку важливих прикладних завдань, які б