Стр. 55 - chumachenko-oa-k

Упрощенная HTML-версия

55
відокремилося ДКБ під керівництвом О. Г. Івченка. У результаті стало можливим
розширити виробничі площі авіадвигунобудівних підприємств, вивести на якісно
вищий рівень науково-дослідницьку роботу та в результаті збільшити обсяги
виробництва, що дало змогу забезпечити Аерофлот новими літаками.
2. 2. Створення та виробництво першого турбореактивного
двоконтурного двигуна та його роль у розбудові авіаційної промисловості
Чехословаччини
Державне
авіадвигунобудування
другої
половини
1960-х рр.
характеризувалося створенням і виробництвом третього покоління газотурбінних
двигунів, а саме двоконтурних двигунів з малим чи помірним ступенем
двоконтурності для цивільних літаків та в подальшому військової авіації [276, с. 4].
Перехід до створення нового покоління ГТД супроводжувався змінами в управлінні
промисловістю. У 1965 р. було створено 8 міністерств різних галузей оборонної
промисловості, серед яких провідне місце посіла авіаційна промисловість [334,
арк. 1]. Відповідно до постанови керівних органів УРСР від 31 березня 1965 р. №
312-0029, РНГ УРСР передали підприємства у підпорядкування міністерствам
оборонних галузей промисловості. Серед них і 4 заводи (№ 473, 485, 489 та 478) під
нагляд МАП [328, арк. 17]. Згідно з указаною постановою, були розформовані
Головне управління оборонної промисловості та Головне управління
радіоелектронної та електронної промисловості, а для вирішення питань щодо
оборонної промисловості залишили тільки Друге головне управління [328, арк. 18].
У свою чергу, за наказом по Укрраднаргоспу № 187-К з 19 квітня 1965 р. в його
складі було створено 9 відділів, з яких Третій відділ займався справами виробництва
загальної військової (оборонної та авіаційної) техніки [328, арк. 20].
Основним напрямком роботи запорізьких авіадвигунобудівних підприємств
зазначеного періоду залишалося створення та виробництво авіаційних двигунів,
адже турбореактивні двигуни, створені в 1950-х рр., уже не відповідали потребам
суспільства. Вирішити проблему шуму і витрат палива допомогла двоконтурна
схема, яка вже застосовувалася у світі. З ініціативи співробітника серійного