Стр. 131 - apostol_mv_dis

Упрощенная HTML-версия

131
кількісного опису дії фактора на досліджуване явище, виражені у вигляді
«закону урожаю», необхідно вважати першими спробами математичного
моделювання для вирішення завдань агрономії та селекції.
3.2. Освітня діяльність А.О. Сапєгіна
3.2.1. А.О. Сапєгін – викладач нових напрямків аграрної науки
Значну частину науково-педагогічного життя А.О. Сапєгіна становила
його викладацька діяльність. У лекційних курсах він комплексно підходив
до викладання матеріалу, використовуючи його як із навчальною метою,
зокрема ілюстративною, так і з метою популяризації нових наукових підходів
і досягнень.
А.О. Сапєгін прагнув удосконалювати навчальний процес, залучати
студентів до поглибленого вивчення не тільки ботаніки, генетики та селекції,
а й варіаційної статистики, щоб на основі твердої бази всього комплексу
фундаментальних знань мати можливість синтезувати нові знання. Про це
свідчить загальна структура його підручників, які одразу стали популярними
не тільки у навчанні, а й серед галузевих науковців.
Одним з основних завдань, які ставив А.О. Сапєгін при викладанні
лекційних курсів та написанні навчальної літератури, – створення якісної
бази у навчанні з предмету (ботаніки, генетики та селекції) та подальшому
використанні отриманих знань на практиці.
Дослідження педагогічної діяльності А.О. Сапєгіна дає можливість
виокремити три послідовні етапи.
Перший етап – етап становлення (1906 – 1910 рр.). Це період перших
спроб викладання навчальних курсів. У житті вченого наукова, педагогічна
та популяризаторська діяльності завжди тісно перепліталися, тому