Стр. 132 - apostol_mv_dis

Упрощенная HTML-версия

132
результатом цього етапу було не тільки становлення як кваліфікованого
викладача, а й розуміння (визначальне для діяльності вченого впродовж
усього життя) необхідності поєднання у навчанні взаємопов’язаного
комплексу розділів таких дисциплін, як цитологія, генетика, селекція,
методика дослідної справи та варіаційна статистика для отримання нових
знань.
Педагогічну діяльність А.О. Сапєгін розпочав будучи ще студентом у
1906 р. – виконував обов’язки асистента кабінету ботаніки Імператорського
Новоросійського університету. Після закінчення у 1907 р. навчання в
університеті А.О. Сапєгін також працював на посаді лаборанта кафедри
ботаніки фізико-математичного факультету природничого відділення
університету. Будучи асистентом кабінету ботаніки, молодий науковець для
того, щоб допомогти студентам у вивченні курсу ботаніки та з метою
популяризації наукових знань, наступного року опублікував перший
підручник – «Краткий учебник ботаники» [73].
Після захисту магістерської роботи у 1910 р. А.О. Сапєгін працює на
посаді приват-доцента Імператорського Новоросійського університету.
Завершення першого етапу педагогічної діяльності А.О. Сапєгіна пов'язане з
відрядженням його за кордон.
Наступний етап – етап визнання А.О. Сапєгіна як досвідченого та
висококваліфікованого викладача (1912 – 1917 рр.). Характерними рисами
цього етапу є новаторські підходи до викладання нових для навчального
процесу дисциплін.
Із 1912 р., після повернення із закордонного відрядження, А.О. Сапєгін
викладав в Імператорському Новоросійському університеті такі курси: курси
з генетики, основ теорії та методики селекції, проводив практикум із
цитології. А.О. Сапєгін активно займається цитологією, генетикою та
селекцією і у відрядженні, і після повернення додому. Результати його
роботи було узагальнено у першій у цій галузі праці «Законы
наследственности как основа селекции сельскохозяйственных растений» [93],