ukr | eng
ННСГБ НААН  

Електронне наукове фахове видання
Історія науки і біографістика
2017 — № 1
Стаття № 14

 
14 Історія функціонування майстерень, призначених для ремонту паровозів і вагонів на залізницях України повна стаття
https://doi.org/
Устяк Н.В.
Сторінки: 201-210
Короткий огляд

Оцінюючи вплив розвитку транспортної інфраструктури на рівень економічного розвитку суспільства, варто наголосити, що бурхливе економічне зростання у ХІХ ст. призвело до різкого збільшення обсягів вантажоперевезень. Ефективним виходом із ситуації стало впровадження парової машини і будівництво майстерень для ремонту залізничної техніки. Власне останні стимулювали розвиток залізничної мережі в Україні. Формування транспортної мережі, її видова структура, густота рейкових та інших шляхів сполучення, вибір напрямку будівництва основних магістралей в історичному аспекті визначалися через виробничу спеціалізацію, територіальну організацію, густоту населених пунктів, а також через економіко-географічне положення регіону обслуговування.

У статті в хронологічному порядку розглядаються питання становлення та функціонування залізничних майстерень, призначених для ремонту паровозів та вагонів на залізницях України. Встановлено, що з маленьких майстерень, побудованих на початку 60-х рр. ХІХ ст., сформувався залізничний остов могутньої фабрики з численними цехами і багатотисячною армією працюючих робітників. В залізничних майстернях будувалися і ремонтувалися тисячі старих і нових вагонів та сотні паровозів.

Ключові слова
залізнична майстерня, залізничний транспорт, паровози, вагони, залізничний транспорт України
Список використаних джерел та літератури
  1. Кірпа Г.М. Залізниці України: Історичний нарис / Г.М. Кірпа, О.М. Пшінько, І.В. Агієнко. – Дніпропетровськ: Арт-Прес, 2001. – 326 с.
  2. Кривопішин О.М. Південно-Західні залізниці на теренах України в другій половині ХІХ століття : Досвід акціонування та структурних перетворень / О.М. Кривопішин. – Ніжин : Вид-во «Аспект-Поліграф», 2012. – 548 с.
  3. Бородин А.П. Служба подвижного состава на Юго-Западных железных дорогах в период десятилетия 1880-1889 гг. / А.П. Бородин // Инженер. – 1893. – №1. – С. 9–19. 
  4. Очерк правительственных отношений к постройке и эксплуатации железных дорог // Журнал МПС. – СПб., 1878. – Т. 2. – Кн. 1. – С. 120–138.
  5. Новые станки, механические приборы и оборудования мастерских и паровозных зданий Юго-Западных железных дорог // Инженер. – 1885. – №6. – С. 230–236.
References
  1. Kirpa, G.M., Pshin'ko, O.M. and Agijenko, I.V. (2001). Zaliznyci Ukrai'ny: Istorychnyj narys [Ukrainian Railways : a Historical sketch]. Dnipropetrovs'k : Art-Pres, 326. [in Ukrainian].
  2. Kryvopishyn, O.M. (2012). Pivdenno-Zahidni zaliznyci na terenah Ukrai'ny v drugij polovyni HIH stolittja : Dosvid akcionuvannja ta strukturnyh peretvoren' [South-Western railway on the territory of Ukraine in the second half of the XIX century : the Experience of corporatisation and structural change]. Nizhyn : Aspekt-Poligraf, 548. [in Ukrainian].
  3. Borodin, A.P. (1893). Sluzhba podvizhnogo sostava na Jugo-Zapadnyh zheleznyh dorogah v period desjatiletija 1880-1889 gg. [Service of rolling stock in the South-Western Railways during the decade 1880-1889.]. Inzhener [Engineer]. Kiev. 1, 9–19. [in Russian].
  4. (1878). Ocherk pravitel'stvennyh otnoshenij k postrojke i jekspluatacii zheleznyh dorog [Essay on government relations to the construction and operation of Railways]. Zhurnal MPS [Journal Of The Ministry Of Railways]. Sankt-Peterburg., T. 2, Kn. 1, 120–138. [in Russian].
  5. (1885). Novye stanki, mehanicheskie pribory i oborudovanija masterskih i parovoznyh zdanij Jugo-Zapadnyh zheleznyh dorog [New machines, mechanical devices and equipment in shops and locomotive buildings of the South-Western railway].Inzhener [Engineer]. Kiev. 6, 230–236. [in Russian].

Титульна сторінка Видання
© Національна наукова сільськогосподарська бібліотека НААН, 2017