Стр. 307 - buleten_2014_n1

Упрощенная HTML-версия

307
про наявність літератури у її фондах, можливості задоволення інформаційних
потреб різних категорій користувачів, форми і методи обслуговування. Вона
повинна спонукати читачів до відвідування бібліотеки і підвищення їхнього
наукового, професійного і культурно-освітнього рівня, роз’яснюючи
можливості користування пошуковим, довідково-інформаційним апаратом
тощо.
Якщо лаконічно сформулювати основні
вимоги
до бібліотечної реклами, то
цей перелік міститиме такі пункти:
– широта охоплення реальних і потенційних користувачів;
– відповідність реклами їх / вимогах і потребам;
– інтенсивність і переконливість;
– постійне оновлення;
– лаконічність, динамізм, раціональна фактографічна насиченість;
– легкість запам’ятовування рекламного повідомлення;
– дохідливість і оперативність;
– чіткість, яскравість, виразність;
– відповідність рівня послуги заявленій рекламі;
– відповідність змісту і форми потребам ринку, інтересам окремих
читацьких груп (студенти, викладачі, науковці, аспіранти, аграрії-
виробничники та ін.). Тобто бібліотечні працівники повинні спрямовувати свої
зусилля на те, щоб реклама приваблювала увагу до бібліотечно-інформаційних
послуг, її інтелектуальної продукції, а саме – репертуару бібліографічних
продуктів усіх жанрів, зокрема, – це науково-допоміжні бібліографічні та
біобібліографічні (персональні), тематичні, галузеві, сигнальні, поточні,
ретроспективні покажчики; рекомендаційні тематичні бібліографічні посібники
та списки; а також – до сценаріїв масових культурно-просвітницьких заходів,
інструктивно-методичних, концептуальних програмно-інноваційних матеріалів;
зведених та інформаційних бюлетенів; путівників, буклетів, листівок, пам’яток
та інших рекламних видань; викликала зацікавленість, заохочувала,
стимулювала і переконувала користувачів скористатися рекламною послугою.
Тільки така реклама може забезпечити довіру наявних і потенційних
користувачів до бібліотеки, служитиме засобом управління рішеннями
споживачів.
Згідно досвіду головних бібліотек мережі, основними
напрямами
бібліотечної реклами є: 1/ інформація про мережу сільськогосподарських
бібліотек в Україні, з метою орієнтації в ній;
2
/ про окреме територіальне
об’єднання (ТО), в цілому, та можливості бібліотек-учасниць ТО, зокрема;
3
/
інформація про бібліотеку, її структурні підрозділи (філіали, відокремлені
підрозділи, окремі відділи, сектори, читальні зали тощо);
4
/ інформація про
бібліотечний фонд, його склад і структуру;
5
/ інформація про послуги
бібліотеки, її інтелектуальні продукти тощо.
Маркетинговою складовою рекламної діяльності, фактично її
основою,
є
перманентність, підтримка постійних контактів з ринком інформаційних послуг
і ресурсів для розповсюдження відомостей про них, а також бібліотеки, їх