Стр. 306 - buleten_2014_n1

Упрощенная HTML-версия

306
РЕКЛАМНО-ПОПУЛЯРИЗАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ У НАУКОВИХ
СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ БІБЛІОТЕКАХ:
МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ
Ю.І. Лазоренко,
к. і. н., с.н.с. відділу науково-методичної
роботи та реферування ННСГБ НААН
Наукові бібліотеки аграрних ВНЗ І-ІV рівнів акредитації для просування
своєї інтелектуальної продукції й послуг на сегменті споживчого ринку з метою
формування позитивного іміджу використовують маркетинговий засіб- як
реклама.
Рекламно-популяризаційна діяльність бібліотеки – особливий вид
діяльності, який повинен мати свою стратегію і тактику, її слід проводити не
спонтанно, а планомірно і прогнозовано.
Значення
реклами в житті інформаційного суспільства важко переоцінити
:
вона, з часу проголошення незалежності України, стала чинником культурного,
економічного і політичного життя. На сьогодні реклама набирає все більших
обертів, стає, за великим рахунком, прибутковою та важливою галуззю
економіки, а також важливим фактором розвитку бібліотечної справи в Україні.
У свою чергу бібліотечна
реклама
передбачає
оповіщення як наявних, так і
потенційних користувачів, поширення відомостей про діяльність бібліотеки для
створення популярності, позитивного іміджу, намагання привернути увагу
споживачів за допомогою наявного арсеналу випробуваних засобів.
Мета
її полягає у підвищенні популярності бібліотеки, попиту на її ресурси
й бібліотечно-інформаційні
послуги. Завдяки рекламі відбувається:
багатоаспектне інформування, насамперед, студентів-аграріїв (найбільшої
частини контингенту ВНЗ), професорсько-викладацького складу, науковців,
аспірантів, спеціалістів сільського господарства, АПВ та інших категорій
користувачів про результати діяльності бібліотеки та наявні форми
обслуговування; формування попиту на її продукцію; популяризація нових
бібліотечно-інформаційних послуг, в т.ч. платних, тощо.
Досвід показує, що вибираючи стратегію формування позитивного іміджу
бібліотеки, важливо активізувати рекламну діяльність не лише щодо
стимулювання попиту на інформаційні продукти і бібліотечні послуги, але й
щодо
соціально-психологічного клімату
колективу бібліотеки (персоналу),
керівника, їх компетентності, професіоналізму і культури, а також – її
архітектури, зовнішнього вигляду, внутрішнього дизайну приміщень, елементів
фірмового стилю, соціальних аспектів діяльності бібліотеки тощо [4, с.23].
Наприклад, на поштовій листівці бібліотеки, можливо на пластиковій,
картонно-глянцевій сумці, поліетиленовому пакеті і т.ін., доцільно вміщувати
не лише фотографію будівлі, приміщень, частин інтер’єру, але й відомості про
її місце знаходження, адресу, режим роботи тощо.
Реклама повинна допомагати бібліотеці посісти гідне місце на ринку
інформаційних послуг завдяки постійному інформуванню потенційних читачів