Стр. 315 - buleten_2014_n1

Упрощенная HTML-версия

315
Розширилися і традиційні форми реклами. Наприклад, Львовом курсує
трамвай, на якому розміщена яскрава бібліотечна реклама, а також постер з
написом: «Читати – це стильно».
Є приклад проведення бібліотекою акції «Читають всі – читайте й ви!»,
високий рівень ефективності якої (очікуваний результат емоційного впливу на
споживачів) завдячує фахово розробленому сценарію з вдалим застосуванням
традиційних і інноваційних бібліотечних форм і засобів. Ідея акції – читати
зараз модно, незалежно від стилю життя, а для читання завжди можна знайти
час та бажання розповісти про нього своїм знайомим. А ще – це непогана
реклама бібліотеки.
Варто зауважити, що ефективність бібліотечної реклами визначається
кількістю користувачів, її послугами і частотою звернення до них. Низька
результативність реклами може бути пов’язана зі стилем рекламних
повідомлень (утрудненим запам’ятовуванням, важкістю тексту), невдалим
оформленням (дизайном), чого слід уникати. На її результативність також
негативно впливає перевантаженість рекламою, коли, наприклад, у приміщенні
бібліотеки або її структурних підрозділах розміщується обтяжлива кількість
виставок, об’яв і плакатів, які до того ж довгий час не мінялися і не
обновляються – вони вже не сприймаються відвідувачами, користувачами.
Тому обновлення реклами, її новизна і оригінальність є важливою умовою
результативності реклами. Реклама бібліотечної послуги в новій формі
рекламного повідомлення сприяє стимулюванню запиту на неї.
Досвід показує, що естетично витримана реклама не дратує і не втомлює
читачів, а розглядається ними як необхідний і корисний напрям діяльності
бібліотеки. Реклама – це потужний стимул для споживачів інформації придбати
або скористатись певною продукцією чи послугою, але кожен, хто пов’язаний з
рекламою, повинен знати закони
про захист прав споживачів
, про те, як слід і
не слід рекламувати [9]. Основним нормативно-правовим актом, який регулює
рекламну діяльність в Україні – виступає
Закон України «Про рекламу»
[7],
де визначено етичні стандарти рекламної діяльності, зокрема неприпустимість
недобросовісної, недостовірної, свідомо неправдивої реклами. Будь-яке
рекламне повідомлення має бути чесним і правдивим, не мати сумнівних
стверджень і доказів. Не можна зловживати довірою користувачів і
використовувати їх недосвідченість або недостачу (брак) знань.
Отже, у процесі рекламної діяльності вітчизняних наукових бібліотек
аграрних ВНЗ важливим є дотримання усталених основних
принципів:
законності, точності, достовірності, а також використання форм і засобів, які не
завдають шкоди споживачеві реклами.
Організація успішної рекламної діяльності, спрямованої на просування
бібліотечно-інформаційних послуг і інтелектуальної продукції має бути одним
з основних завдань маркетингу вітчизняних наукових сільськогосподарських
бібліотек аграрних ВНЗ І-ІV рівнів акредитації, направлених на інноваційний
розвиток бібліотечної мережі АПК, її конкурентоздатність та розвиток
бібліотечної справи в Україні.