Стр. 121 - radoguz-sa-k

Упрощенная HTML-версия

121
студентами-початківцями …вмів говорити таким тоном і в таких виразах, які
для стороннього слухача могли б створити ілюзію бесіди рівного з рівним, і
абсолютно усували уявлення про вказівки відомого професора недосвідченому
учневі»
. Намагаючись визначити причини успішності науковця,
О.М. Биков використав такі характеристики як «чуйний розум» та «чуйна
душа». Усі свої наукові надбання вчений намагався передати своїм учням.
Тож багато чого з викладеного вище підтверджує текст, проголошений
28 лютого 1898 р. зібранням Навчального комітету ХТІ у зв’язку зі звільненням
В.Л. Кирпичова з посади директора ХТІ і призначенням директором Київського
політехнічного інституту
арк. 102–105], де, поміж іншим, було вказано:
«…Ви вдихнули в ХТІ те життя, яке вже не погасне в ньому навік. Нам завжди
буде приємно згадувати активну особисту участь, яку Ви брали у всьому, що
стосувалося Інституту. Кожен із нас зустрічав з Вашого боку ввічливу
допомогу у всіх наших справах і починаннях, які могли б служити на користь
Інституту. Студенти отримували від Вас обґрунтовані й повні пояснення,
неоціненні вказівки глибоко вченого, досвідченого педагога і вмілого
адміністратора. Сердечно люблячи юнацтво, Ви охороняли багатьох із них від
зайвих турбот і зберігали необхідний для їх занять час. Ваші лекції завжди
цінилися студентством і служили для нас прекрасним зразком…»
арк. 89].
Таким чином, прагнення до гармонії, властиве Віктору Львовичу
проявлялося не лише в наукових захопленнях ученого. Воно стало наріжним
каменем у його характері: м’якість перепліталася з умінням переконувати,
згладжувати кути в конфліктних ситуаціях. Аналізуючи відгуки осіб, яким
довелося з ним спілкуватися, можна помітити одну спільну деталь. Кожен, від
студента-першокурсника до відомого професора, відчував себе, спілкуючись із
В.Л. Кирпичовим, як «рівний із рівним». У значній мірі, саме ця риса й лягла в
основу його успішності як в адміністративній діяльності на посту директора
двох технічних вишів, учасника різноманітних науково-експертних комісій, так
і знаходячись за викладацькою кафедрою в студентській аудиторії.