Стр. 176 - chumachenko-oa-k

Упрощенная HTML-версия

176
належали турбогвинтові двигуни АІ-20 та АІ-24, якими оснащували як військово-
транспортні, так і пасажирські літаки. У 1957 р. завдяки надійності та якості двигун
АІ-20 замінив двигун НК-4 конструкції М. Д. Кузнецова, встановлений на Ан-10.
Двигуни з поміркованим ступенем двоконтурності АІ-25 та модернізований на його
базі АІ-25ТЛ були третім поколінням і застосовувалися для оснащення літаків
цивільної авіації. До четвертого покоління належали двоконтурні двовальні та
тривальні двигуни Д-36, Д-18Т, гелікоптерний Д-136, а також розроблений ДКБ
ім. В. Я. Клімова ТВ3-117 для гелікоптерів, які встановлювали на літаках та
гелікоптерах різних категорій.
3. Узагальнено науково-технічні ідеї конструкторів ЗДКБ «Прогрес», показано
їх вплив на розбудову літако- і гелікоптеробудування не тільки власної держави, але
й Чехословацької Республіки досліджуваного періоду. Результати дисертаційного
дослідження свідчать, що 1960 – 1970-ті рр. відзначилися пожвавленням науково-
дослідницької діяльності на виробництві. За цей час сконструювали
термоелектронний пристрій вимірювання товщини шару металевих покриттів
(П. О. Аверченко), автомат для контролю розмірів циліндричних деталей
(М. Ф. Чермісов, О. І. Бондар, В. В. Буянов, С. І. Солос), демпфер з тонким шаром
рідини (В. О. Красников, А. В. Ройтман, В. С. Лук’янов, Ф. Л. Синяговский),
пристрій для перевірки особливих та радіальних зазорів токарних верстатів ІП-180 ,
пристрій для перевірки зазорів шпіндельного вузла (Б. Т. Гельберг, Г. Д. Пекеліс).
Науковцями було розроблено заходи щодо збільшення ресурсу вузла редуктора
двигуна АІ-20 (О. І. Шведченко, О. М. Зленко, А. Ф. Афанасьєв, К. М. Валік), спосіб
попередження накопичення статичного струму у вуглеводному паливі (О. Д. Віцин),
типову методику технічного обслуговування за станом авіадвигунів, класифікацію
несправностей авіаційних двигунів (М. М. Цофін), методи діагностики й підвищення
вібраційної надійності авіаційних газотурбінних двигунів (С. М. Ржавін), методику
встановлення та збільшення призначених ресурсів підшипників кочення серійних
ГТД замість раніше прийнятої в авіаційній промисловості (В. П. Першин) тощо.
Розроблені методики та винаходи зменшували кількість бракованих деталей,