Стр. 163 - chumachenko-oa-k

Упрощенная HTML-версия

163
працівників підрозділу, але й ініціював розширення функцій і повноважень, що були
закріплені за ВПК [274, с. 3].
З 1950 р. було проведено певну роботу, спрямовану на покращення стану
освіти на заводі. Почала діяти заборона на використання молодих робітників не за
спеціальністю, а їх завантаженість була збільшена до 98, 5% [96, арк. 6].
Уже на 1950-й р. існувало декілька напрямів з підготовки кадрів:
чотиримісячні виробничо-технічні курси; курси цільового спрямування (розраховані
на 2-3 місяці навчання); курси з підготовки майстрів та бригадирів-
налаштувальників; технічна школа майстрів; вечірній технікум;школа робітничої
молоді; стахановська школа [227, с. 2]. Загалом освіту отримувало 714 осіб, з яких
329 навчалися в стахановській школі, що демонструвало широке розповсюдження
позаекономічного примусу на заводі [96, арк. 6]
.
Навчання нових робітників здійснювалося бригадно-індивідуальним методом,
безпосередньо на робочому місці. До того ж, в аудиторіях ВПК вони мали 10 годин
теоретичних занять на тиждень. Працівникам викладали матеріалознавство,
креслення, техніку безпеки, основи вимірювальних інструментів та допусків,
спецкурс за спеціальністю загальним обсягом 120 годин. На курсах цільового
призначення вивчали нові технологічні процеси, обладнання, методи підвищення
якості продукції. Навчання проводилася на робочих місцях [75, арк. 4-6]. Окрім
загальної структури, при ВПК функціював методичний кабінет, який був оснащений
достатньою кількістю мап, наочних посібників з верстатів, інструментів, токарної,
фрезерувальної та шліфувальної справи, комплектом вузлів та механічних
металорізальних верстатів, епідіоскопом і фільмоскопом. До складу ВПК також
входило 10 кімнат з інвентарем, моторний кабінет, кабінет металооброблення,
бібліотека та читальний зал. Старшим інструктором було призначено М. О. Тюріна,
а інструктором – О. Г. Мішакова [75, арк. 12].
У повоєнні роки питання виховання та освіти професійних кадрів
розглядалося і на заводських конференціях. Безперечно, це в першу чергу вплинуло
на стан ВПК. Саме з цього часу починається постійний контроль за кількістю учнів,