Стр. 105 - chumachenko-oa-k

Упрощенная HTML-версия

105
виробництві отримав позначку L-59) на базі АІ-25ТЛ у ЗМКБ «Прогрес»
спроектували ДТРД ДВ-2 тягою 2150 кгс. Першу партію двигунів було виготовлено
в Запоріжжі, але подальше виробництво перевели до ЧССР. Надалі його під
позначкою DV-2 випускали на заводі ZVL у м. Поважська Бистриця (Словаччина)
[324, с. 242]. У 1986 р. стався перший запуск модернізованого «Альбатроса».
Головний конструктор літака Ян Влачек помер за два роки до цієї події. Подальшу
розробку L-39MS очолив Властіміл Гавелка. Експортний варіант літака під назвою
L-59 свій перший виліт здійснив тільки 1992 р., протягом десятиріччя літаки
придбали Єгипет (48) і Туніс (12) [307, с. 14].
Політичні зміни 1990-х рр., які призвели до розпаду СРСР, Ради Економічної
Взаємодопомоги та Варшавського договору, суттєво позначилися на подальшій долі
L-39. У 1990 р. радянські ВПС отримали останні 131 навчально-тренувальні літаки.
Втрата головного замовника призвела до падіння виробництва «Альбатросів» та
погіршення ситуації в авіапромисловості Чехословаччини [282, с. 23].
Таким чином у 1970-х рр. поруч з основними напрямками роботи
продовжувалася міжнародна науково-технічна співпраця з підприємствами
авіаційної промисловості ЧССР. Приклади аварійних ситуацій, пов’язаних з
відмовою двигуна, свідчать про недостатність жорсткого контролю за виконанням
усіх технічних норм.
Отже, протягом 1970-х – початку 1990-х рр. було значно розширено
виробничий потенціал українського авіадвигунобудування. Було опановано
виробництво четвертого покоління газотурбінних двигунів, першим з яких став
двигун Д-36, що суттєво збільшило внесок авіадвигунобудівників у розвиток
цивільної авіації УРСР та всього СРСР загалом. Спеціалісти галузі зарекомендували
себе як розробники авіадвигунів не тільки для літаків, але й гелікоптерів та посіли
гідне місце серед світових представників відповідної галузі. Запорізький науково-
виробничий комплекс авіадвигунобудування всебічно співпрацював з академічними
установами та інститутами галузі авіаційного двигунобудування. Було охоплено
широке коло науково-дослідних проблем, вирішення яких створило науково-