Стр. 65 - isaeva-oi-k

Упрощенная HTML-версия

65
А. В. Недзведський, вчений-зоолог, зоотехнік і археолог О. О. Браунер,
професор В. К. Бутмій, професор В. І. Масленніков, та інші. Антон
Самійлович підтримував також активні наукові стосунки з О. І. Чупровим,
О. О. Русовим, М. О. Каблуковим, О. Ф. Фортунатовим та іншими (Додаток
Д, рисунки 1-6) [16].
Подружжя виховало чотирьох дітей Зою, Людмилу, Анатолія та
Володимира, які рано виявили свої суспільні і культурні інтереси і зробили
(кожен по-своєму) помітний внесок у розвиток вітчизняної науки і культури.
Родина вела активне життя, проводячи прийоми, зустрічі, свята. Завдяки
активному суспільному життю Антона Самійловича, а згодом і Зої
Антонівни, його дім серед одеської інтелігенції звався салоном. Свята
проходили весело і цікаво. Був рояль, на якому грали всі члени сім’ї [118].
Зоя Антонівна Бориневич-Бабайцева (1886-1972), перша дочка Антона
Самійловича, народилася 11 січня 1886 року не в Одесі, як свідчать джерела
[112; 216], а в місті Богодухові Харківської губернії. Про це свідчать листи
від батьків і рідних з Одеси до родини Антона і Євгенії Бориневичів, що
збереглися в фондах Одеського історико-краєзнавчого музею. Через замети і
сувору зиму одеські родичі не змогли одразу поїхати до Богодухова, щоб
побачити новонароджену Зою і особисто привітати молодих батьків [222].
Безумовно очевидним є факт раннього визначення громадських і
культурних інтересів Зої Антонівни, її потяг до літературної та викладацької
діяльності. Пояснити це можна перш за все впливом пріоритетів
інтелектуального виховання в родині, що увібрала в себе найкращі традиції
прогресивної вітчизняної інтелігенції, а також зв’язком з численними
представниками передових громадських кіл [112]. Тому, отримавши середню
освіту у 1903 році в Одеській другій міській жіночій гімназії з золотою
медаллю та звання домашньої наставниці [236], Зоя Антонівна вступила на
історико-філологічний факультет Одеських вищих жіночих курсів при
Одеському університеті. По закінченню курсів у 1909 році, вона розпочала
викладання курсу історії, російської мови та літератури в численних жіночих