Стр. 57 - bey-rv-d

Упрощенная HTML-версия

57
та автоматизації виробничих процесів у тваринництві УСРР/УРСР в 20–80-ті роки
ХХ ст. автор враховував концептуальні положення щодо еволюції науки та
техніки, визначення їх ролі і місця в системі суспільних відносин на різних етапах
людської цивілізації, сформульовані в наукових працях Л. М. Бєсова,
С. В. Шухардіна
. Питанням історії техніки приділяли увагу дослідники
інших країн – видатний фізик ХХ ст. М. Борн, французькі соціологи Р. Арон,
Ж. Еллюльв, Ж.-П. Кантен, Дж. Гелбрейт, американські вчені Г. Кан, Л. Мемфорд
та інші, наукові праці яких становлять методологічну основу при вивченні історії
технічних наук.
Теоретико-методологічне підґрунтя дослідження склали фундаментальні
наукові праці П. М. Василенка
, Л. М. Погорілого
, які вперше застосували еволюційний підхід до вивчення механізації
сільського господарства як галузі наукового знання. На формулювання окремих
висновків і узагальнень даного дослідження значний вплив здійснили наукові
пошуки попередніх дослідників історії механізації сільського господарства в
УСРР/УРСР: О. П. Деркача, О. С. Мудрука, О. М. Пилипенка, І. І. Ревенка,
Л. О. Сторожук, Н. С. Таргоні, Л. С. Червінського, Н. В. Шейко та інших, які
розкрили деякі напрями проектування, конструювання і випробування техніки для
тваринництва. Зокрема, І. І. Ревенко зазначав, що «історія техніки – це об’єктивне
звертання до людської діяльності. На якому б етапі розвитку не перебувало
людство, його майбутнє завжди буде залежати від достеменного знання минулого,
яке слугує фундаментом для майбутніх звершень науки і техніки. Історія, як і
будь-яка інша наука, перебуває в постійному переосмисленні та розвитку. Кожне
покоління, досліджуючи історію, зокрема історію науки і техніки, заново
переосмислює певні періоди та етапи розвитку, звертає увагу на ті чи інші
аспекти та обставини розвитку, і в результаті може надати їм іншу оцінку…
Вивчення історії науки і техніки має важливий вплив на культуру суспільства,
сприяє усвідомленню ним значення науково-технічного розвитку, особливо в
періоди інтенсивного науково-технічного прогресу та революцій, допомагає
молоді мислити та діяти в дусі кращих наукових традицій, створених передовими