Електронний каталог ННСГБ НААН online
Електронний каталог
ННСГБ НААН online

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

09 До історії спорудження Бресто-Граєвської та Бендеро-Галацької Південно-Західних залізниць повна стаття
doi.org/10.31073/istnauka202202-09
Петрученко О.
Сторінки: 137–149
Короткий огляд

Історія Південно-Західних залізниць дуже цікавить сучасних істориків науки й техніки. Кожне покоління має свій погляд на світ, але до реформаторів, зазвичай, складається негативне ставлення навіть у тих, хто розуміє необхідність змін. Будівничі залізниць, реформатори сміливо йшли вперед всупереч загальноприйнятим поглядам. І в цьому сенсі доля старих залізниць на території України досить повчальна для сучасників. У статті подано економічний контекст будівництва Бресто-Граєвської та Бендеро-Галацької залізниць. Безумовно дані залізниці були долучені до великих зрушень у залізничній справі Російської імперії. Історія будівництва та функціонування мережі залізниць на теренах України продовж понад століття пов’язана з діяльність багатьох діячів у сфері науки і техніки, виробництва і економіки.

Товариство Південно-Західних залізниць відігравало важливу роль в розвитку капіталістичних відносин в господарстві царської Росії і сусідніх країн. Російськео-турецька війна вимагала нових підходів до організації перевезень військової техніки і вантажів. В цей час закладалися основи залізничної логістичної науки. Ідеї функціонування наших давніх залізниць надихають нові покоління залізничників України на конструктивну діяльність.

Ключові слова
залізничний транспорт, регіональні залізниці, наука, техніка, залізнична справа
Список використаних джерел та літератури
  1. Левин Д.Ю. Витте С.Ю. – выдающийся железнодорожник. Москва: ИНФРА–М. 2018. 418 с.
  2. Витте С.Ю. Принципы железнодорожных тарифов по перевозке грузов. Киев: Журн. «Инженер», 1883. 281 с.
  3. Чукарев А.Г. Генерал железных дорог империи. К 210 летию со дня рождения первого министра путей сообщения П.П. Мельникова (1804–1880). Москва: ФГБОУ, 2014. 328 с.
  4. Русские Ведомости. 1877. № 181. С.2.
  5. Головачев А.А. Железные дороги России: Сборник госуд. Актов. Под ред. В. П. Безобразова. 1894. Т. VII. С. 256.
  6. Труды Киевской подкомисии Общества Юго-Западных железных дорог. 1878. Т. I. С. 39.
References
  1. Levin, D.Yu. (2018). Vitte S.Yu. – vyidayuschiysya zheleznodorozhnik [Vitte S.Yu. - eminent railroad worker]. Moskow: INFRA–M. 418 p. [in Russian].
  2. Vitte, S.Yu. (1883). Printsipyi zheleznodorozhnyih tarifov po perevozke gruzov [Principles of railway tariffs for the carriage of goods]. Kiev: Zhurn. «Inzhener». 281 p. [in Russian].
  3. Chukarev, A.G. (2014). General zheleznyih dorog imperii. K 210 letiyu so dnya rozhdeniya pervogo ministra putey soobscheniya P.P. Melnikova (1804–1880) [General of the Railways of the Empire. To the 210th anniversary of the birth of the first Minister of Railways P.P. Melnikova (1804–1880)]. Moskva: FGBOU. 328 p. [in Russian].
  4. (1877). Russkie Vedomosti [Russian Statements] № 181. P.2. [in Russian].
  5. Golovachev, A.A. (1894). Zheleznyie dorogi Rossii: Sbornik gosud. aktov [Railways of Russia: Collection of state. acts]. Pod red. V.P. Bezobrazova. T. VII. P. 256. [in Russian].
  6. (1878). Trudyi Kievskoy podkomisii Obschestva Yugo-Zapadnyih zheleznyih dorog – [Proceedings of the Kyiv Subcommittee of the Society of South-Western Railways]. T. I. P. 39. [in Russian].
сайт создан компанией web студия