ukr | eng
Електронне наукове фахове видання
Історія науки і біографістика
2018 — № 1
Стаття № 19
Усі номери / 2018 №1 / Стаття №19 19 Професор М.В. Винокуров про розвиток вагонного господарства на залізницях колишнього СРСР (1917–1937 рр.) повна стаття https://doi.org/
Сторінки: 286-299 Короткий огляд Означений у статті період розвитку молодої радянської держави вже у перших роках свого існування характеризувався динамічним розвитком усіх галузей народного господарства та стрімким зростанням вантажообігу в країні. Все це вимагало значного оновлення та модернізації рухомого складу залізниць і зміцнення виробничо-технічної бази для ремонту вагонного парку. Професор Дніпропетровського інституту інженерів залізничного транспорту, М.В. Винокуров був свідком цих процесів і тому опублікував низку статей, присвячених аналізу розвитку вагонного господарства в країні, зокрема за перших 30 років її існування.
М.В. Винокуров передбачав, що в галузі пасажирського вагонобудування у післявоєнний період буде відзначено перехід до масової побудови суцільнометалевих вагонів. Основними перевагами мали стати достатня міцність, зниження тари, підвищення строку служби та значне збільшення вагонного пробігу між ремонтами. У вітчизняних нових суцільнометалевих вагонах використовувалася примусова вентиляція з очищенням пилу та підігрівом повітря у зимовий час. Найважливішим завданням вагонобудування на найближчу перспективу було визначено зменшення ваги тари вагону. Ось чому в 1946 р. Всесоюзний науково-дослідний інститут залізничного транспорту розробив макетний проект критого полегшеного вагону. Внаслідок цього у цьому вагоні було більш раціональним пропорційний розподіл матеріалу, що давало змогу знизити тару на 2,75 т.
Ключові слова залізничний транспорт, вагонне господарство, вагони, наука, техніка Список використаних джерел та літератури
- Винокуров Мих. Вас. (1890–1955). Железнодорожный транспорт : энцикл. / гл. ред. Н. С. Конарев. Москва : Большая Рос. энцикл., 1994. С. 543.
- Вагоны / под ред проф. М. В. Винокурова. Москва : Трансжелдориздат, 1953. 704 с.
- Вагоны : конструкция, теория и расчет (учебник) / под ред. проф. Л. А. Шадура и проф. И. И. Челнокова. Москва : Транспорт, 1965. 439 с.
- Данилов В. Н. Железнодорожный путь и его взаимодействие с подвижным составом. Москва : МПС, 1961. 192 с.
- Чернышев М. А. Практические методы расчета пути. Москва : Транспорт, 1967. 235 с.
- Винокуров М. В. Техника железных дорог. 1947. № 11. С. 22–25.
- Лазарян В. А., Блохин Е. П., Стамблер Е. Л. Движение легковесных вагонов в составах тяжеловесных поездов. Труды ДИИТ. Москва : Транспорт, 1968. Вып. 76. С. 34–36.
References
- Konarev, N. S. ed. (1994). Vinokurov Mih. Vas. (1890–1955). Zheleznodorozhnyiy transport : entsiklopediya [Railway transport : encyclopaedia]. Moskow : Nauchnoe izd-vo «Bolshaya Rossiyskaya entsiklopediya». 543. [in Russian].
- Vinokurov, M. V. (1953). Vagonyi [Wagons]. Moskow : Transzheldorizdat. 704. [in Russian].
- Shadur, L. A. and Chelnokov, I. I. eds. (1965). Vagonyi : konstruktsiya, teoriya i raschet (uchebnik) [Wagons : construction, theory and calculation]. Moskva : Transport, 439. [in Russian].
- Danilov, V. N. (1961). Zheleznodorozhnyiy put i ego vzaimodeystvie s podvizhnyim sostavom [Railway track and its interaction with rolling stock]. Moskva : Vsesoyuznoe izdatelsko-poligraficheskoe obedinenie MPS, 192. [in Russian].
- Chernyishev, M. A. (1967). Prakticheskie metodyi rascheta puti [Practical methods for calculating the path]. Moskow : Transport, 235. [in Russian].
- (1947). Vinokurov M. V. Tehnika zheleznyih dorog [Engineering of railways]. 11. 22–25. [in Ukrainian].
- Lazaryan, V. A., Blohin, E. P. and Stambler, E. L. (1968). Dvizhene legkovesnyih vagonov v sostavah tyazhelovesnyih poezdov [Movement of light-weight wagons in heavy train formations] Trudyi DIIT. Moskow : Transport, 76. 34–36. [in Ukrainian].
Титульна сторінка Видання
© Національна наукова сільськогосподарська бібліотека НААН, 2018