Стр. 35 - Бюлетень 2016_n1

Упрощенная HTML-версия

35
НАУКОВО-АНАЛІТИЧНИЙ ОГЛЯД ЗВІТІВ БІБЛІОТЕК АГРАРНИХ
ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ І-ІІ РІІВНІВ АКРЕДИТАЦІЇ ЗА 2015
РІК
Л.А. Іванченко
науковий співробітник
відділу науково-методичної роботи
і наукового реферування ННСГБ НААН
І. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ БІБЛІОТЕК
Бібліотеки – це соціальні інститути, без яких суспільство не може бути
демократичним, цивілізованим, повноцінним. В них відображається все те, що
відбувається в динамічному соціокультурному житті країни. Ставлення до
бібліотек можна вважати мірилом духовності. Бібліотеки навчальних закладів –
це особливий тип бібліотек, що не тільки сприяють освітньому процесу, а є
його складовою частиною і забезпечують навчально-виховний процес,
застосовуючи для цього і традиційні, і нові форми та методи роботи. Діяльність
сучасних бібліотек проходить період впровадження новітніх комп’ютерних
технологій, складних, докорінно змінених економічних, політичних і
соціальних умов, які загострюють вже існуючі і додають нових, ще більш
складних проблем. Незважаючи на всі перипетії часу, бібліотеки день за днем
долають проблеми і залишаються справжніми інформаційними центрами
інтелектуального розвитку, осередку культури, і незамінним елементом
комплексу бібліотека-наукова установа-інформаційний центр-ВНЗ-культуроло-
гічна установа, який в один потік єднає різноманіття знань – інформацію,
освіту, культуру, виховання, дозвілля. Ще князь Ярослав Мудрий, стараннями
якого була створена перша велика бібліотека в Київській Русі, наставляв
нащадків: «Не те чеснота, лиш би книги читати, а щоб книгами зерно добра й
любові в серця посіяти й зростить».
У своїй роботі працівники бібліотек керуються законодавчими та
нормативними документами в галузі вищої освіти та бібліотечної справи:
Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про національну
доктрину розвитку освіти», «Про бібліотеки і бібліотечну справу», «Про
першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних
технологій», Законом України «Про Основні засади розвитку інформаційного
суспільства в Україні», директивами Міністерства освіти і науки України,
Міністерства культури і туризму України, рекомендаціями методичного центру,
регламентуючими документами університету та бібліотеки, Постановою «Про
порядок доставляння обов’язкових примірників документів», а також Типовим
положенням про бібліотеку ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації Міністерства аграрної
політики та продовольства України.
Зараз, коли освіта спрямована на формування цілісної особистості, широти її
мислення, готовності до інноваційних процесів, реформа вищої освіти
передбачає посилення професійної підготовки спеціалістів, перед бібліотеками
навчальних закладів постають надзвичайно важливі завдання: сприяти