Стр. 145 - buleten_2015_n1

Упрощенная HTML-версия

ОБГРУНТУВАННЯ НАПРЯМІВ МОДЕРНІЗАЦІЇ БІБЛІОТЕЧНИХ
ПРОЦЕСІВ/ПОСЛУГ НА ОСНОВІ СТАТИСТИЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
ДІЯЛЬНОСТІ ННСГБ НААН
С. В. Бородін
,
к.т.н., завідувач відділу впровадження інновацій
ННСГБ НААН
В дослідженні розглянуто методичний підхід щодо застосування статистичних
досліджень до оцінки бібліотечних процесів та якості роботи, комерціалізації бібліотечних
послуг, обґрунтовано напрями модернізації бібліотечної діяльності на основі статистичних
оцінок, запропоновано шляхи підвищення якості роботи бібліотеки та ефективності
обслуговування користувачів
Постановка проблеми.
Трансформація української аграрної науки
знаходиться в загальному руслі ринкових перетворень на шляху України до
постіндустріального суспільства. Завдання переходу від адміністративної
системи господарювання до ринкової вимагають значних інституційних змін,
ресурсних та інтелектуальних зусиль від вітчизняної аграрної науки.
За сучасних складних умов та враховуючи визначений Президентом
України європейський вектор майбутнього розвитку, значно підвищується роль
аграрної науки та системи аграрних бібліотек держави, включаючи
Національну наукову сільськогосподарську бібліотеку НААН, яка на сьогодні є
головним науково-методичним центром мережі аграрних бібліотек країни.
Стрімкий розвиток інформаційно-комунікативних(ІК) технологій, значне
зростання ємності теоретичних і науково-прикладних інформаційних потоків в
умовах глобалізації, мінливості вимог суспільства як до формування
друкованого та електронного контенту бібліотек так і номенклатури послуг -
значно підвищують вимоги до техніко-технологічного та інтелектуального
забезпечення сучасної бібліотеки, спрямованого на задоволення попиту на
інформацію наукової спільноти, виробників аграрної продукції та фермерських
господарств, державних установ галузевого спрямування, установ освіти за
напрямками знань та ін. Задоволення зростаючих вимог та попиту користувачів
вимагає відповідного рівня серверних комплексів, комп’ютерного обладнання
та програмного забезпечення, засобів задоволення попиту на бібліотечні
послуги та сервісне обслуговування масових заходів.
У вирішення названих завдань істотне місце належить системі кількісних
показників роботи, яку Вільям Петі називав «політичною арифметикою», а
економісти сьогодні називають статистикою. Необхідність накопичення та
використання статистичних даних діяльності бібліотеки обумовлена
впровадженням підходу до роботи на основі вивчення та задоволення попиту
користувачів і отримання оціночних показників щодо формування реального
попиту на інформаційне забезпечення та послуги за галузями знань аграрної
науки та практики сільськогосподарського виробництва, виокремлення
напрямів комерціалізації діяльності, продукування адаптованих управлінських
рішень з модернізації бібліотеки в умовах конкуренції [1]. Німецький економіст
145