Стр. 132 - buleten_2015_n1

Упрощенная HTML-версия

дію, інформатизацією бібліотечних процесів, збереженості бібліотечно-
інформаційних ресурсів, диференціацією бібліотечного обслуговування,
освоєнням нових технологій, пов’язаних з основними виробничими
бібліотечними процесами, продумуються відповідні управлінські рішення щодо
їх методичного налагодження.
Бібліотека покликана розуміти поточні та прогнозувати перспективні
інформаційні потреби користувачів, створювати і надавати відповідні послуги.
Головне в роботі бібліотеки – модернізація змісту її діяльності. Основне
завдання полягає у
задоволенні інформаційних потреб користувачів,
забезпечуючи вільний незалежний від часу і простору доступ до інформації. До
традиційного
поняття
«бібліотечно-бібліографічне
і
інформаційне
обслуговування» додається термін “бібліотечний сервіс” у т.ч. онлайновий,
котрий передбачає високий рівень інформаційних і бібліотечних послуг, що
надаються. Впровадження в практику сучасних інформаційних технологій
визначає бібліотечне обслуговування як різновид сервісної діяльності,
спрямований на задоволення потреб людей шляхом надання індивідуальних
послуг.
Задоволення інформаційних потреб читачів має бути повним, точним і
оперативним, тому поняття “бібліотечний сервіс” трактується не лише як
високий рівень інформаційних послуг, що надаються, але і можливість розгляду
думок з боку користувачів на неякісне обслуговування.
У бібліотечному сервісі обов'язковою вимогою є безумовний пріоритет
користувачів, а індивідуалізація послуг – повсякденною практикою.
Бібліотечне обслуговування, у порівнянні з іншими сферами сервісу
спрямовується на формування нових потреб і носить випереджаючий характер.
Це мотивується тим, що у бібліотечній сфері чітко сформульований запит,
зазвичай, обкреслює межі вже відомого, а звертаються у бібліотеку за
невідомим, не вивченим.
ННСГБ НААН намагається підвищувати привабливість традиційного
бібліотечного сервісу через надання доступу до електронних (локальним і
мережевих) інформаційних ресурсів, повнотекстових документів і баз даних,
реагувати на потреби користувачів зміною послуг, технологією їх виробництва,
організацією обслуговування.
Характеризуючи діяльність установи, її соціальний статус і
затребуваність суспільством, логічно говорити про асортимент інформаційних
продуктів і послуг, що на сьогодні презентуються.
Інформаційний продукт – результат створення чи семантичної переробки
інформації в документованій формі, яка допускає багаторазове його
використання для задоволення інформаційних потреб споживачів.
Головний інформаційний ресурс бібліотеки – Електронний каталог (ЕК)
“Украгротека”. Він є полівидовою базою, що відображає документний контент
бібліотеки, виступає ключовим елементом відкритого інформаційного
простору, надаючи доступ до інформації необмеженій кількості користувачів у
будь-який час і місці. На його базі формуються основні бібліотечні
132