Стр. 303 - buleten_2014_n1

Упрощенная HTML-версия

303
13843
13653
11886
9660,6
15139
13217
13069
13006
13411
12770
13875
675 854
1998
2369
144 157
185
165
147
3554
2772
15,1
38,0
10,5
11,0
50,5
36,3
32,0
22,8
33,0
13,2
4,5
0
2000
4000
6000
8000
10000
12000
14000
16000
1996 1997 1998 1999 2000 2004 2005 2006 2010 2011 2012
0,0
10,0
20,0
30,0
40,0
50,0
60,0
Середньорічна чисельність працівників у науковихустановах, осіб
Середньорічна заробітна плата одного працівника наукової установи, грн
Витрати бюджетнихкоштів на одного працівника науки, тис. грн
Рис. 1.34. Показники результативності використання бюджетних
коштів НААН, 1996–2012 рр.
Джерело: Розраховано автором за: [1–11; 16].
На мезорівні (регіональному) оптимізувати рух фінансових ресурсів
мають органи місцевого самоврядування в контексті впровадження державних
стратегічних і середньострокових пріоритетних програм агропромислового
розвитку.
На мікрорівні передбачається максимізація рівня результативності від
використання коштів, мінімізація витрат на формування і застосування
фінансових коштів, мінімізація фінансових ризиків. За стабільного розвитку
економіки державне фінансування має концентруватися тільки на сфері
фундаментальних досліджень, підтримці науки, найбільш значущих сферах
прикладних досліджень. Розвиток нових, перспективних форм і видів
організації та фінансування НДДКР має ґрунтуватися на використанні
успішного світового досвіду, який слід адаптувати до реалій нашої країни.
Результати аналізу показують, що, незважаючи на певні позитивні
результати, існує необхідність у заходах щодо стимулювання наукової
діяльності в аграрній сфері, зокрема, збільшення обсягів видатків на науку до
параметрів високотехнологічної соціально-орієнтованої ринкової економіки;
раціональне використання науково-технологічного потенціалу, створення
сучасних умов для ведення ефективної наукової діяльності; зменшення
часового розриву між науковими розробками і впровадженням їх у
виробництво, зокрема, створенням великих наукомістких виробничих процесів.