Стр. 232 - buleten_2014_n1

Упрощенная HTML-версия

СОУ 72.2-37-934:2013
232
сучасного інформаційного простору та існуючими підходами в організації
цього процесу.
Мета
дослідження
– пошук ресурсів збільшення кількості користувачів
бібліотеки.
Формуючи маркетинговий підхід в дослідженні результативності роботи
бібліотеки, необхідно виділити основні статистичні показники, які включають
показники роботи власне бібліотеки та її працівників-бібліотекарів. До
основних статистичних показників та їх характеристик відносяться:
1.
Облік читачів – показує кількість осіб, які користуються
документами бібліотеки. Одиницею обліку служить формуляр читача (як
паперовий так і електронний).
2.
Облік книговидачі – показує кількість документів (за галузями
знань), використаних читачами в усіх структурних підрозділах бібліотеки.
Облік видачі видань робиться по числу виданих екземплярів, зареєстрованих у
формулярі читача, листку читацької вимоги, книжковому формулярі або іншій
документації, прийнятій у бібліотеці, а також в електронній базі даних (ЕБД).
За одиницю видачі приймається: для книг, брошур, окремих номерів журналів і
газет – екземпляр. Для видань, об’єднаних в підшивку, залежно від запиту
користувача – підшивка або число екземплярів документів, які відповідають
запиту користувача, для компакт-дисків – диск.
3.
Облік відвідувань і звернень.
4.
Облік заходів – відвідування масових заходів включається в
загальне число відвідувань.
5.
Облік
запитів і
відповідей
на
довідково-інформаційне
обслуговування. Одиницею обліку разових запитів на довідково-інформаційне
обслуговування (ДІО) є запит. Облік разових запитів проводиться по числу
запитаних тем (для тематичних бібліографічних запитів);
- бібліографічних записів, що вимагають уточнення (для запитів на
бібліографічне уточнення);
- документів, наявність яких у фонді бібліотеки вимагається встановити
(для адресно-бібліографічних запитів);
- запитаних фактів (для фактографічних запитів);
-
тем,
що
вимагають
аналітико-синтетичного
перетворення
документальної інформації (для аналітичних запитів);
- методичних консультацій по роз’ясненню правил користування
бібліотекою, довідково-бібліографічним апаратом, документом (для запитів
орієнтаційного характеру). Одиницею обліку виконання разових запитів є усна
або письмова довідка, що містить відомості про одну тему, про один уточнений
бібліографічний запис, про одне встановлене видання, про один встановлений
факт, а також усна або письмова методична консультація з одного питання.
Облік загального числа виконаних запитів на довідково-інформаційне
обслуговування проводиться підсумком довідок, консультацій, зареєстрованих
в документації, прийнятій у бібліотеці.
6.
Середні показники роботи бібліотеки.
Читаність (Ч) – показник характеризує інтенсивність читання.