Стр. 101 - buleten_2014_n1

Упрощенная HTML-версия

101
НАУКОВО-АНАЛІТИЧНИЙ ОГЛЯД ЗВІТІВ БІБЛІОТЕК АГРАРНИХ
ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ І-П РІВНІВ АКРЕДИТАЦІЇ
ЗА 2013 РІК
І. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ БІБЛІОТЕК
«XXI століття проголошено ЮНЕСКО століттям освіти. Бібліотеки були і
залишаються важливим і незамінним осередком підвищення рівня освіченості і
духовності. Історичною практикою доведено, що бібліотеки - це соціальні
інститути, без яких суспільство не може бути демократичним, цивілізованим,
повноцінним. В них відображається все те, що відбувається в динамічному,
соціокультурному житті країни. Ставлення до бібліотек можна вважати
мірилом духовності. Бібліотеки навчальних закладів - це особливий тип
бібліотек, що не тільки сприяють освітньому процесу, а є його складовою
частиною. І особливо зараз, коли освіта спрямована на формування цілісної
особистості, широти її мислення, готовності до інноваційних процесів, реформа
вищої освіти передбачає посилення професійної підготовки спеціалістів. Перед
бібліотеками навчальних закладів постають надзвичайно важливі завдання:
сприяти особистісно-орієнтованій освіті, дати їм високоякісну новітню
інформацію, забезпечити вільний доступ до світових інформаційних джерел,
формувати знання в сфері інформаційної культури майбутніх спеціалістів».(Із
звіту
Аграрного коледжу управління і права)
.
Для сучасного стану бібліотечної справи характерним є «перехід до
інтенсивного розвитку, формування нового соціокультурного образу
бібліотеки, яка здатна ефективно забезпечувати сучасні потреби користувачів у
бібліотечно-інформаційних продуктах та послугах на основі широкого
використання інформаційних технологій, орієнтація на інтеграцію внутрішніх і
зовнішніх інформаційних ресурсів з метою сприяння інформатизації та
інтелектуалізації суспільства»
1
. Наразі у широких колах «ведеться активний
діалог про побудову в Україні інформаційного суспільства, суспільства знань.
Україна належить до числа країн, які знаходяться на початкових етапах його
формування. Серед базових передумов формування інформаційного
суспільства, суспільства знань: широкий доступ до інформації без будь-яких
обмежень, нарощення інформаційного та інтелектуального потенціалу.
Бібліотеки покликані допомагати громадянам користуватися перевагами
інформаційного суспільства, реалізуючи їх право на доступ до інформації і
знань, забезпечувати можливості для комунікації всередині місцевих
співтовариств і між ними незалежно від їх масштабу. Пріоритетне значення для
них має забезпечення доступу до локальних інформаційних ресурсів,
формування інформаційної культури громадян, сприяння ліквідації в
суспільстві інформаційного нерівності».
Питанням розвитку діяльності бібліотек і бібліотечної справи приділяє
увагу Кабінет міністрів України, де 27 березня 2014 року відбулася нарада під
1
Концепція розвитку бібліотечної справи України: http://lib.if.ua/prof/?p=718