Стр. 312 - buleten_2013_n1

Упрощенная HTML-версия

312
ВІДРОДЖЕННЯ СПІЛКУВАННЯ З ЖИВОЮ КНИГОЮ У НАУКОВИХ
БІБЛІОТЕКАХ АГРАРНИХ ВНЗ І-ІV РІВНІВ АКРЕДИТАЦІЇ:
МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ
Лазоренко Ю.І.,
к.і.н. с.н.с. відділу науково-
методичної роботи та реферування
ННСГБ НААН
Книга
як
найбільш
досконалий винахід людства й
читання як процес опрацювання її
змісту
були
і
залишаються
невід’ємними
складовими
формування людської особистості,
розвитку суспільства, творення
нації та держави, – зазначається в
нещодавно прийнятій «
Концепції
Державної цільової національно-
культурної
програми
популяризації вітчизняної книговидавничої продукції та читання на 2013–
2017 роки»
[4]. Книга – хранителька, берегиня інформації. Впродовж століть
вона була головним засобом зв’язку епох, яким, значною мірою, залишається й
тепер. Книги і бібліотеки – це скарбниці всіх багатств людського духу. Книга
зберігає концентровану інформацію про досягнення цивілізації. Книжкова
культура має свою історію і має право бути збереженою не лише як джерело
інформації, але і як пам’ять про досягнення людства.
Книга розвиває почуття, а читач вчиться у книги не життя, а почуттів.
Література – це перш за все виховання почуттів, найбільш переконливий засіб
проти душевної німоти і глухоти. Небезпека втрати смаку до читання
закладена, зокрема, у крилатому висловлюванні французького філософа Дені
Дідро: «Люди перестають мислити, коли перестають читати». Досить
слушними є слова видатного мислителя, письменника і публіциста М.Г.
Чернишевського: «Наукова література рятує людей від невігластва, а витончена
(вишукана) – від грубості й вульгарності…». Важливою настановою для молоді
залишаються й слова відомого письменника К.Г. Паустовського: «Читайте! І
нехай у вашому житті не буде жодного дня, коли б ви не прочитали хоч однієї
сторіночки з нової книги!» [2, с.59].
Однак сьогодні зменшення інтересу до читання є глобальною проблемою.
Соціологічні дослідження, проведені в багатьох країнах, засвідчили, що сучасне
суспільство переживає своєрідну катастрофу, пов’язану з кризою читання. У
багатьох цивілізованих країнах вирішення цієї проблеми стало одним із
пріоритетних, життєво важливих завдань, дістало широкий суспільний
розголос. Книга в Україні в останні десятиліття значною мірою втратила свою
історично визначену роль в силу низки об’єктивних та суб’єктивних причин