Стр. 34 - ziborova-iv-k

Упрощенная HTML-версия

34
РОЗДІЛ 2
ЧИННИКИ ТА ПЕРІОДИ ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТІСНИХ І
НАУКОВИХ ПРІОРИТЕТІВ П. А. КОЧУБЕЯ
2.1. Становлення і розвиток сільськогосподарської дослідної справи
як фактор формування наукового світогляду П. А. Кочубея
Історія сільськогосподарської дослідної справи репрезентує діяльність
багатьох вітчизняних науковців, з якими пов’язані фундаментальні відкриття
в галузі природничих наук. Це вчені, які досконально вивчали й розвивали
конкретну спеціалізовану категорійну сферу відповідно до фахових знань.
Проте серед осіб, що зробили важливий внесок у становлення та розвиток
аграрної галузі України є значне коло ентузіастів-дослідників, які, охопивши
декілька непрофільних напрямів діяльності, змінили свій науковий світогляд
за потребами новаторської доби та доклали зусиль до становлення
практичного дослідництва сільського господарства. Представником групи
аграріїв-аматорів другої половини ХІХ ст. є непересічна особистість
П. А. Кочубея. Відтак з’ясування умов формування особистісних поглядів і
наукових пріоритетів П. А. Кочубея нерозривно пов’язується з історією
розвитку сільськогосподарської дослідної справи та проведенням детального
аналізу й об’єктивної оцінки внеску П. А. Кочубея у розробку її основних
наукових напрямів.
Сільськогосподарська дослідна справа в Україні пройшла в своєму
становленні кілька умовних періодів, які еволюційно минали в політичних
рамках Російської імперії. Перший етап почався зі створення у 1615 р.
Київської братської школи з викладанням спеціальних курсів сільської та
домашньої економії. Закріплення практичних природознавчих знань, в тому
числі з агрономії, учні здіснювали на спеціальних ділянках при навчальному
закладі [59, с. 128]. Школа мала підтримку Війська Запорозького, а з 1659 р.
діяла в статусі Києво-Могилянської академії. Станових обмежень для