Стр. 99 - schebetuk-nb-d

Упрощенная HTML-версия

99
великою та систематичною роботою щодо спостереження й обліку, слабо
узгоджувалася з характером практичного землеробства, який з розвитком
змінюється (сівозміни, обробіток). Тому стаціонарні досліди зазвичай ставили не
на полях радгоспів і колгоспів, а на
ділянках дослідних станцій
, лабораторій МТС
або хат-лабораторій.
Потреби різних сільськогосподарських культур щодо поживних речовин
дуже
різноманітні
і змінюються протягом росту рослини. Здатність рослин
отримувати поживні речовини з ґрунту й добрив і використовувати їх для
побудови своєї органічної речовини також
різна
. Тому на питання практичного
сільського господарства про наявну кількість у ґрунті необхідних для рослини
поживних речовин і чи вимагає вона внесення добрив і яких саме, абсолютно
недостатньо дати відповідь у загальній формі, виходячи лише з особливостей
даного ґрунту. Відповідь має бути диференційована для окремих культур
господарства того чи іншого напряму, згідно з його планом, сівозміною та
періодами вирощування
с. 54]. У першу чергу враховують потреби й
особливості провідних культур господарств (дослідження стаціонарного і
нестаціонарного типу).
Як уже згадувалося, внесене під будь-яку культуру добриво діє на низку
наступних за нею культур, до тогож по-різному – залежно від складу культур, їх
напрямів і послідовності в сівозміні. Тому основне завдання при постановці
стаціонарних дослідів з добривами полягає у створенні
системи добрив
у
сівозміні. Тобто має бути відповідний їх розподіл (якісний і кількісний) за
окремими культурами сівозміни і порядок внесення, за якого добрива давали б
найбільше підвищення врожаю та його якості, насамперед провідних та всіх
інших культур сівозміни. Крім того, питання про найбільш раціональне внесення
добрив з організаційно-економічного погляду (економія коштів, собівартість
одиниці продукції, оплата праці та ін.) було також важливим і вивчалося у
виробничих дослідах у дослідних господарствах.
Наступним основним питанням стаціонарних дослідів із добривами є
питання про
способи збереження і підвищення родючості ґрунтів
. Культури