Стр. 77 - schebetuk-nb-d

Упрощенная HTML-версия

77
розпочинається «відкриттям у 1790 р. професором М.Г. Лівановим першої
сільськогосподарської школи в с. Богоявленському біля м. Миколаєва»;
IV
«відлік веде з 1883 р. із прийняттям Олександром ІІІ «Положення про нижні
сільськогосподарські школи»»;
V
– радянський;
VI період
– від 1991 р. і донині.
Розвиток сільськогосподарської вищої освіти наприкінці 20-х – у 30-і роки
минулого століття знаходиться у площині п’ятого, так званого радянського
періоду (1917–1991). До 1917 р. в Україні готували фахівців для сільського
господарства
Харківський
ветеринарний
інститут,
Київський
сільськогосподарський інститут, Полтавський сільськогосподарський інститут,
кафедри хліборобства в Київському та Новоросійському університетах. Також з
1915 р. розпочав діяльність у Харкові Інститут сільського господарства та
лісництва. Упродовж 1921–1937 рр. готував селекціонерів Маслівський інститут
селекції та насінництва
с. 122–126]. Крім того, з середини XIX ст.
функціонувало декілька середніх сільськогосподарських шкіл з 6-річним
терміном
навчання
та
понад
60 нижчих
(загальні
і
спеціальні)
сільськогосподарських шкіл із терміном навчання від 1 до 3-х років.
За української влади відкрито ще кілька нових сільськогосподарських шкіл,
а
при
Кам’янець-Подільському
університеті
розпочав
діяти
сільськогосподарський факультет. Упродовж радянського періоду влади
відбулася реорганізація освіти, у тому числі й сільськогосподарської, за системою
Наркома освіти Г.Ф. Гринька
. Фахівців широкого профілю готували в
інститутах (4-річний термін навчання), вузьких фахівців (агроном-рільник,
інженер-меліоратор, зоотехнік) – у технікумах із 3-річним курсом навчання, а
також діяли нижчі сільськогосподарські школи (агропрофшколи з дворічним
курсом). Але збільшення кількості вищих і середніх сільськогосподарських шкіл
за рахунок підвищення кваліфікації існуючих раніше спричинило зниження рівня
підготовки слухачів
. Також негативно вплинула наступна
диференціація з відокремленням у 1928 р. шкіл від наркоматів, призначення
малокваліфікованих педагогів і переслідування досвідчених кадрів та ін.
У середині 1930-х років відбулася уніфікація системи сільськогосподарської