Стр. 65 - schebetuk-nb-d

Упрощенная HTML-версия

65
порівняння розвитку галузевої наукової думки в цілому та окремих її періодів,
системне вивчення предмета дослідження, сприяє якісному і конкретному
відображенню динаміки видозмін. Використання методу періодизації дозволило
виділити етапи розвитку сільськогосподарської науки України. За основу поділу
взято явища хронологічного, просторового та особистісно-діяльнісного виду.
Важливе місце належить використанню принципу персоніфікації, який
одночасно сприяв вивченню стану вітчизняної науки досліджуваного періоду
через аналіз напрацювань українських учених та ґрунтовному аналізу їхньої
діяльності відповідно до конкретного хронологічного етапу.
Персоніфікація даної роботи здійснена за допомогою застосування
біографічного методу. Історично-науковий матеріал, доповнений інформативною
базою біографій науковців сприяв встановленню їхніх творчих здобутків,
окресленню наукових проблем, властивих науково-дослідній роботі та
впровадженню у практику наукових розробок, опрацюванню певних
дослідницьких програм і методик. Здобуті наукові знання набувають ознак
індивідуальності та унікальності саме через особистості вчених, які творять свої
дослідницькі стратегії за наявності комплексу форм і методів взаємозв’язку з
однодумцями з урахуванням логіки практичної ситуації у поєднанні з науковими
пріоритетами.
Загальнонауковими
методами
(логічний,
аналітично-синтетичний,
класифікації та ін.) послуговувалися при використанні певних історичних методів.
Зокрема, при дослідженні еволюції галузевого дослідництва, його інститутизації
та академізації залучено логічний метод, який дав змогу визначити внутрішню
структуру розділів і підрозділів дисертації, забезпечив обґрунтованість висновків.
Досягненню потрібного ступеня об’єктивності дослідження сприяло вивчення
проблеми на основі фактичного матеріалу, аналізу подій у їх сукупності,
акумуляції спільних властивостей.
Провідним методом дослідження став науково-історичний аналіз, базовими
принципами якого є об’єктивність та цілісність наукового пізнання,
багатофакторність еволюційного процесу. Принцип об’єктивності забезпечив