245
сільського господарства, а також з соціалістичних замовлень від господарських
установ (трестів, наркоматів) і безпосередньо від радгоспів, МТС, колгоспів тощо.
На початку 30-х рр. ХХ ст. недостатньо використовувалися нові досягнення
науки і техніки у процесах науково-дослідної роботи, рівень кваліфікації
виконавців був низьким. За наявності цінних винаходів і раціоналізаторських
пропозицій у науково-дослідних установах часто затримувалася їх апробація.
Пленум Академії затвердив «Устав про опорні пункти науково-дослідних
інститутів системи ВУАСГН»
. Згідно з § 2 триступеневу систему науково-
дослідних закладів (опорний пункт – зональна станція – галузевий інститут) було
реорганізовано у двоступеневу. Пленум прийняв резолюцію по доповіді
Д.С. Лимаренка, основні тези якої передбачали об’єднання усіх наукових сил і
засобів на розв’язання найважливіших народногосподарських завдань четвертого
року п’ятирічки та другого п’ятирічного плану
. Вимагалося усунення
паралелізму в межах системи ВУАСГН і наркоматів, яким підпорядковувалися
науково-дослідні установи та навчальні заклади (ВРНГ, Наркомпостач,
Наркомторг). Кардинальна зміна методики полягала у першій спробі ВУАСГН
спланувати проблематику й тематику науково-дослідної роботи на 1932 р. за
народногосподарськими завданнями,
проблемами й темами, які випливали з
потреб галузі. Такому підходу в дослідництві передувала практика планування у
відділах та секторах. Отже, принципово змінився підхід до системи побудови
планів роботи. У центрі уваги була реконструкція сільськогосподарської науки на
засадах спеціалізації й одночасної ліквідації універсалізму.
На пленумі Академії зазначали про недостатню участь трестів Наркомзему
у розробленні планів і поданні відповідних замовлень. З цих причин планово-
методологічний сектор ВУАСГН детально доопрацьовував плани робіт окремих
інститутів з метою укладання їх за схемою, ухваленою Президією Академії. Було
відхилено низку неактуальних тем, не пов’язаних з проблемами соціалістичного
будівництва, а також додано відповідні до зазначених вимог теми
. Мається
на увазі доповнення тематики пропагандистського характеру з різних галузей
«…з тим, щоб науково-дослідні заклади, застосовуючи марксо-ленінську