Стр. 194 - schebetuk-nb-d

Упрощенная HTML-версия

194
підпорядкувати Полтавський інститут свинарства і всі його зональні станції
тресту «Свинар».
Активне створення науково-дослідних інститутів потребувало також
реорганізації універсальних сільськогосподарських дослідних станцій, що
спричинило попередні дискусії щодо організації сільськогосподарської дослідної
справи за крайовим принципом. Зміни в методології галузевого дослідництва
були зумовлені, насамперед, завданнями перспективного плану розвитку
народного господарства й державної політики якнайтіснішого зв’язку науки і
практики в сільськогосподарському секторі. Таким чином, як оптимальну
організаційну форму було ухвалено спеціальні науково-дослідні інститути й
відповідно створено мережу галузевих науково-дослідних установ УСРР, які
стали базою для заснування Всеукраїнської академії сільськогосподарських наук
згідно з Постановою № 154 РНК УСРР від 22 травня 1931 р.
(додаток Б).
Отже, організаційна структура вітчизняної сільськогосподарської дослідної
справи отримала методичний центр із функціями контролю та координації. Варто
зазначити, що новостворена Академія методично підпорядковувалася і входила до
системи Всесоюзної академії сільськогосподарських наук імені В.І. Леніна та
фінансувалася Наркомземом УСРР. До складу ВУАСГН увійшли всі
сільськогосподарські науково-дослідні інститути на території УСРР, філії та
Центральна сільськогосподарська книгозбірня. Координацію діяльності союзних
сільськогосподарських науково-дослідних інститутів, що розташовувалися на
території УСРР, ВУАСГН було задокументовано лише щодо виконання ними
робіт для республіки. На додаток до вищезгаданої постанови, відповідно до
протоколу № 13/707 затверджено Президію ВУАСГН у такому складі: президент
– академік О.Н. Соколовський, віце-президенти – професори A.M. Сліпанський і
Т.Г. Білаш, П.І. Попов та учений секретар – Я.С. Харченко. Членами Президії
обрано М.В. Левенштама, професорів І.М. Боднара і М.Г. Варфоломеєва,
К.К. Віторта
.
Результати дослідження архівних матеріалів доводять, що процес
становлення Академії відбувався впродовж першого року її роботи, зокрема