Стр. 193 - radoguz-sa-k

Упрощенная HTML-версия

193
доробок ученого мав значний вплив на науково-освітню та інженерну
діяльність, сприяв розвитку наукових студій із будівельної механіки та
загальному поступу технічних наук наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст.
Установлено, що в умовах напруженої організаторської роботи вченому не
залишалося достатньо часу на проведення власне наукових студій. Періоди
високої організаційної активності збігалися з застійними явищами в науковій
роботі і навпаки. Саме значне навантаження, пов’язане з адміністративною
роботою, викликане безпрецедентним явищем, коли, по суті, одна особа
займалася організацією трьох вищих навчальних закладів, не дало вченому
можливості повніше реалізуватися на ниві науки. Наукові студії свідчать про
значний науковий потенціал цієї видатної особистості. Ідеї В.Л. Кирпичова
мали новаторський характер і знайшли своє продовження в роботах його учнів
та послідовників – О.К. Зайцева, С.П. Тимошенка, К.Е. Реріха, М.В. Кирпичова,
М.М. Савіна, Б.Г. Гальоркіна та інших. Хоча значна розпорошеність наукових
інтересів ученого не дозволяє безсумнівно говорити про існування наукової
школи В.Л. Кирпичова, безперечним є його вплив на становлення Харківської
наукової школи механіки та машинобудування (Д.С. Зернов, І.І. Бобариков),
Київської наукової школи механіки в галузі динамічної та статичної міцності
деталей машин і елементів конструкцій (С.П. Тимошенко, К.К. Симінський,
О.М. Динник, С.В. Серенсен, М.М. Афанасьєв), Санкт-Петербурзької наукової
школи паротурбінобудування (О.О. Радциг).
Таким чином, як засвідчує проведене дослідження, В.Л. Кирпичов був
непересічним ученим у галузі механіки, талановитим викладачем. Він став
фундатором двох провідних технічних вишів України. Саме йому належить
пріоритетність у процесі гуманітаризації інженерної освіти. Науковець став
одним із ініціаторів та поборників модернізації вищої освіти. Безперечно,
Віктор Львович належав до провідних представників науково-технічної еліти,
тож його ім’я має навіки залишитися в історії української та світової технічної
науки.