Стр. 199 - novorodovskiy-vv-k

Упрощенная HTML-версия

199
2) використання місцевих джерел добрив і нових ресурсів для підвищення
врожайності; 3) підвищення стійкості сільськогосподарських рослин [92,
арк. 1–6]. Відповідно до цих проблем, Інститут мав своїм завданням
застосувати на практиці та впровадити в життя оптимальну систему живлення
рослин, раціонального використання різних видів добрив з метою підвищення
рівня врожайності.
Досить продуктивною була робота лабораторії фізіології живлення рослин
Інституту фізіології та агрохімії. У 1952 р. вчені установи спільно з Каменсько-
Дніпровською дослідно-меліоративною станцією Українського інституту
гідротехніки і меліорації вивчали вплив різних видів калійних добрив на
врожайність та технологічну якість цукрових буряків [229, с. 32]. У результаті
проведення дослідів було встановлено, що найбільша врожайність культури
отримана після внесення хлористого та сіркокислого калію. Однак хлористий
калій негативно вплинув на цукристість буряків [229, с. 41–43]. З урахуванням
цих результатів були розроблені рекомендації з добування калію та
виробництва калійних добрив, а також визначено дози застосування на різні
типи ґрунтів.
Упродовж першої половини 1950–х рр. низка інституцій АН УРСР поза
системою відділу сільськогосподарських наук теж вела дослідження в аграрній
галузі. Зокрема, йдеться про Раду з вивчення виробничих сил, інститути
ботаніки, зоології, мікробіології. У першій половині 1950–х рр. Рада з вивчення
виробничих сил УРСР проводила дослідження 6 комплексних проблем, у тому
числі пов’язаних з аграрною галуззю. Особливу увагу Рада приділяла
проблемам використанню водних ресурсів та перебудови сільського
господарства у низці регіонів республіки. Зокрема, у 1953 р. були проведені
експедиції у Баштанському та Снігурівському районах Миколаївської області.
Метою Баштанської експедиції стала перебудова сільського господарства, у
зв’язку з припиненням вирощення бавовника. Упродовж першої половини
1950–х рр. вчені Ради з вивчення виробничих сил займалися розробкою
загальноакадемічної
проблеми
підвищення
врожайності,
проводячи