Стр. 68 - ivanchenko-la-k

Упрощенная HTML-версия

68
2.3. Формування творчих пріоритетів П. М. Дубровського (1883–
1916).
З метою розширеного визначення певних видів наукової діяльності
П. М. Дубровського здійнено періодизацію життя фахівця-аграрія. Кожен
період, позначений географічно, відображає певні історичні події та
зумовлений видом діяльності в галузі.
І період (1857–1877) – «чернігівський» – дитячі роки та роки навчання в
Стародубському духовному училищі та Чернігівській духовній семінарії, де
формування світогляду, духовне становлення вченого відбулось завдяки
батькам. Духовна освіта для П. М. Дубровського була підгрунтям для вибору
основної професії. За законами того часу діти духовних осіб повинні були
отримувати духовну освіту. Після досягнення повноліття в знаки далися
зацікавлення творчої натури і захоплення природою. Для реалізації задумів,
випускник семінарії вступає до Петровсько-Розумовської землеробської та
лісової академії. Роком пізніше скоротили число вступників до вищих
навчальних закладів з духовних осіб чи осіб з духовною освітою.
ІІ період (1877–1882) – «московський» – роки навчання в Петровсько-
Розумовській землеробській і лісовій академії відзначенні творчим і
особистісним становленням. Захопленість обраною справою, поглиблене
вивчення дисциплін через навчання на двох відділеннях, робота в академічній
бібліотеці, участь у революційних гуртках, комунікабельність і впевненість у
поглядах створили навколо П. М. Дубровського певне стале коло друзів і колег,
що відіграло важливу роль для подальшого професійного і життєвого шляху.
Дружні стосунки, спільні професійні зацікавлення, активна громадьска
діяльність беруть витоки в період студіювання в закладі, який випустив не одну
плеяду осіб, котрі підняли вітчизняну науку на певний рівень. Серед
студентських друзів П. М. Дубровського – О. Ф. Фортунатов (1856–1925) –
основоположник сільськогосподарської земської статистики. випускник
академії 1881 р., який залишився працювати в якості професора, в подальшому
очолив кафедру економіки і статистики. Вдало підібраний викладацький склад