Стр. 182 - chumachenko-oa-k

Упрощенная HTML-версия

182
дослідного інституту технології машинобудування, в якому працівникам надавалася
можливість навчатися в аспірантурі, готували інженерно-технічні кадри для галузі
авіадвигунобудування. Співпраця вищих навчальних закладів із запорізькими
підприємствами авіадвигунобудування істотно вплинула на розвиток галузі.
Зростання кількості кваліфікованих працівників з вищою освітою значною мірою
впливало на розвиток виробництва. Саме завдяки їм з’явилася можливість досить
швидко перейти на виробництво газотурбінних двигунів, пристосуватися до нового
механізованого та автоматизованого обладнання, одночасно охоплювати різні
напрями роботи. Ця проблема вирішувалася також завдяки підготовці та
перепідготовці інженерно-технічних працівників, що безпосередньо здійснювалися
на виробництві. Розвитком освіти на підприємстві займався відділ підготовки кадрів
(ВПК), який з 1962 р. був перейменований у відділ технічного навчання (ВТН).
На сьогодні Україна опинилася в ситуації, коли при наявності власних
потужних авіадвигуно- та літакобудівних підприємств власне виробництво літаків
налагоджено тільки частково. Уряд має сприяти розвитку авіаційної промисловості
в умовах конкуренції з іноземними підприємствами, зокрема надавати підтримку
розробленню і вдосконаленню авіадвигунобудування, шукати шляхи виходу на нові
ринки з метою розширити експортні можливості галузі, використовуючи досвід,
накопичений українськими та, зокрема, запорізькими авіадвигунобудівними
підприємствами. Тому тема дослідження має не лише наукове значення, але й
практичне застосування. Подібні дослідження сприяють розумінню ситуації та
пошуку шляхів вирішення актуальних проблем сучасності, в тому числі й розвитку
авіадвигуно- та літакобудування.