Стр. 197 - isaeva-oi-k

Упрощенная HTML-версия

197
гендерні, благодійність, охорона народного здоров’я). Його історичні
публікації дають підстави віднести його до вчених-істориків, які активно
сприяли розвитку історичної науки в регіоні. Дослідження вченого з
нагальних соціальних проблем міста та регіону, які постійно порушувалися
ним, сприяли активному обговоренню громадськістю питань народної освіти,
охорони народного здоров’я, гендерних проблем тощо. Ключові положення
значної кількості досліджень А. С. Бориневича не втратили своєї
актуальності й науково-практичної цінності і в сучасності, а самі роботи
використовуються в різних галузях науки.
?
Ще на початку своєї педагогічної діяльності А. С. Бориневич
виявив себе ініціативним, справедливим вчителем й активним педагогом-
організатором. Його подальша педагогічна діяльність відбувалася в багатьох
вищих навчальних закладах Одеси (Політехнічний інститут, Інститут
народної освіти, Інститут народного господарства та інші), яку він поєднував
з розвитком в них статистичної науки. Характерною для нього була активна
участь у створенні нових осередків вищої освіти в Одесі. Зокрема, разом з
іншими видатними одеськими економістами у 1921 році А. С. Бориневич
постав засновником Одеського інституту народного господарства, який і
нині, вже як Одеський національний економічний університет, є одним з
провідних наукових осередків розвитку економічної думки в Україні. В
1931 р. дослідник очолив новостворену кафедру статистики і математики
Одеського кредитно-економічного інституту, у становленні і розвитку якої
йому належить основоположна роль. Вагомість науково-практичного та
науково-педагогічного доробку А. С. Бориневича підтверджується
присудженням йому спочатку ступеня кандидата економічних, а згодом і
доктора економічних наук без захисту дисертації. Він також висувався
кандидатом в члени Академії наук УРСР. Науково-педагогічна діяльність
А. С. Бориневича сприяла формуванню Одеської статистичної школи, яка і в
наш час відрізняється широтою поглядів та нестандартним підходом до
вирішення основних статистико-економічних завдань.