Стр. 162 - isaeva-oi-k

Упрощенная HTML-версия

162
[78, арк. 5]. А в 1911 році він за завданням товариства робив експертний
висновок з приводу наявності розплідників у м. Ташкенті [83, арк. 137]. На
засіданні від 20 грудня 1899 року голова товариства М. Ф. Сухомлинов
розпочав формування комісії, яка повинна була розглянути питання
спорудження залізниці з Києва до Одеси через Гонту в зв’язку з тим, що
залізничне сполучення буде проходити через великий землеробський район.
Міська управа доручила експертний висновок відносно наслідків даного
будівництва безпосередньо товариству. При цьому М. Ф. Сухомлинов заявив,
що бажає бачити серед експертів даної комісії саме А. С. Бориневича, який
«… бере участь в дослідженнях земства з розробки мережі під’їзних шляхів в
губернії, в його розпорядженні багато фактичного і статистичного матеріалу
для аналізу даного питання» [80, арк. 12]. Члени товариства погодилися з
думкою голови і просили А. С. Бориневича зібрати найповніші відомості з
порушеного питання. Збереглось і клопотання членів товариства про
утворення комітету сільськогосподарської економії та статистики від 13
березня 1907 року. Серед підписів під ним є й прізвище А. С. Бориневича.
Згідно клопотання, вчені і суспільні діячі висловлювали бажання
організувати при Товаристві сільського господарства Південної Росії Комітет
сільськогосподарської економії та статистики для більш докладного
вивчення економічного стану сільського господарства південної частини
держави [84, арк. 2].
Численні протоколи засідань Товариства сільського господарства
Південної Росії свідчать про те, що А. С. Бориневич, активно висловлюючи
свою думку, як експерт, з приводу багатьох спірних питань, ретельно і
виважено підбирав аргументи, а також вдавався до наукових обґрунтувань
своїх відповідей. Так, на засіданні членів товариства від 12 грудня 1897 року
після доповіді відомого агронома О. О. Бичихіна «Сучасні положення
місцевого городництва і його потреби» вчений заявив, що в даний час
збудження яких би то не було клопотань відносно введення мита на іноземні
сільськогосподарські знаряддя є не зовсім доречним. У зв'язку з цим він