Стр. 141 - isaeva-oi-k

Упрощенная HTML-версия

141
РОЗДІЛ 4. ПЕДАГОГІЧНА Й НАУКОВО-ПРАКТИЧНА
ДІЯЛЬНІСТЬ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ, ГРОМАДСЬКО-
НАУКОВИХ І ПРОФЕСІЙНИХ ТОВАРИСТВАХ ТА ОРГАНІЗАЦІЯХ
4.1. Викладацька й організаційно-педагогічна діяльність
Педагогічна діяльність приваблювала А. С. Бориневича ще з юних
років, любов до вчителювання допомогла йому стати блискучим педагогом,
що в тонкощах зміг передати наступним поколінням свій науково-
практичний досвід, накопичений ученим за десятиліття наполегливої праці.
Великий потяг А. С. Бориневича до статистичної праці та глибокі
теоретичні знання в галузі статистики постали не тільки фактором розвитку
наукової статистичної школи в Одесі, а й вносили постійний живий інтерес
як в його практичну діяльність, так і в аудиторії вищих навчальних закладів
м. Одеси [4].
Як зазначалося вище, свою педагогічну діяльність А. С. Бориневич
розпочав в достатньо ранньому періоді свого життя, здійснюючи
репетиторство з математики в підлітковому віці, викладаючи математику в
училищах м. Одеси в роки студентства, надаючи приватні уроки з різних
предметів після повернення з заслання до Східного Сибіру. В листах з
заслання майбутній вчений висловлював й своє ставлення до педагогічної
роботи, надаючи їй великого значення, як такій, що дає усвідомлення
продовження себе у своїх учнях: «Как горько должно быть сознание
человека, который, умирая, не оставляет себе подобных, и как велико онное
сознание, когда знаешь, видишь, что возрастил хорошего человека, и что ты
вдохнул в него добрую душу, ты просветлил его ум, что в нем живешь ты и
после смерти, живешь идейно, а все-таки живешь.» [177]. Вчений дуже
полюбляв спілкування з молоддю, завжди шанував студентів в своєму домі
[118] і ті відповідали йому взаємністю.