Стр. 134 - isaeva-oi-k

Упрощенная HTML-версия

134
вдячність вченому за особисто надану статистичну інформацію щодо
народної освіти в Херсонській губернії [291].
Докладний розділ про стан народної освіти є і в праці А. С. Бориневича
«Города Одесской губернии (общий обзор)», в якій проведено ґрунтовний
аналіз економічного і соціального життя міст регіону. Систему народної
освіти в містах вчений представив у таких видах: шкільна освіта, дошкільна і
позашкільна освіта. В процесі дослідження було виявлено, що кількість учнів
в містах, що описувались, значно менша за кількість осіб, які знаходяться в
шкільному віці. Крім того, А. С. Бориневич запропонував: визначати ступінь
розвитку шкільної освіти в містах, зіставляючи кількість учнів в школах з
кількістю дітей, які на той час знаходились у шкільному віці; відрізняти
учнів шкільного і перехідного шкільного віку. Дані з характеристики
шкільної освіти ним оброблялися в розгорнутих таблицях з використанням
статистично-аналітичних методів обробки даних [20].
А. С. Бориневич є автором і спеціальних праць, присвячених
предметній розробці питань розвитку освіти в регіонах. Твір «О введении
всеобщаго обучения в г. Одессе. Подготовительные материалы» (1910) виник
у зв’язку з появою закону «Об отпуске 6900000 руб. на нужды начального
образования» від 3 травня 1908 р., згідно якого органи самоврядування, що
бажали отримати кошти на потреби початкової освіти, повинні були
представити структуру шкільної мережі і детальний план її організації для
досягнення загального навчання в даній місцевості. Тому Статистичне бюро
м. Одеси під керівництвом А. С. Бориневича зібрало та розробило
необхідний підготовчий матеріал, а також розрахувало попередні фінансові
плани для досягнення мети – загального навчання населення регіону [25].
В даній праці було висвітлено роль Одеського міського громадського
управління в задоволенні потреб народної освіти, проаналізовано вікові
критерії для вступу до загальноосвітніх закладів та тривалість курсу
навчання, визначено норми кількості учнів на клас, розраховано загальне
число дітей у шкільному віці. Всебічно і детально досліджено витрати міста