Стр. 361 - bey-rv-d

Упрощенная HTML-версия

361
водозабезпечення тваринницьких ферм. У зв’язку з цим передбачено довести
рівень механізації робіт зі скошування сіна в 1954 р. до 65%, скиртування до 50%,
в 1955 – до 80% і 65%, відповідно. Зобов’язати Міністерство машинобудування
посилити роботи з конструювання нових машин і знарядь для механізації
виробничих процесів у кормовиробництві та інших трудомістких робіт на
тваринницьких фермах. Затверджено завдання з механізації робіт по
водопостачанню в 1954 і 1955 роках – відповідно на 20 і 130 тисяч тваринницьких
ферм, по доїнню корів – 5 і 10 тисяч, переробці грубих кормів – 10 і 15 тисяч,
запарюванню кормів – 40 і 45 тисяч
с. 79–81].
Дослідження засвідчило, що розвиток аграрної галузі післявоєнного періоду
ґрунтувався на розроблених у роки колективізації принципах адміністративно-
командної системи, централізації планування та управління. Незмінною
залишалася інвестиційна політика, яка спрямовувалася на пріоритетний розвиток
важкої промисловості та транспорту країни. Коштів, що вкладалися у сільське
господарство, було недостатньо для його перетворення у високо розвинутий
сектор народного господарства.
Цей етап також позначився певними організаційними змінами в науковому
забезпеченні сільського господарства. Зі створенням 20 жовтня 1945 р. у складі
АН УРСР Відділу сільськогосподарських наук з низкою підлеглих йому
інститутів, який набув значення головного галузевого координаційного центру в
республіці, реалізовано чергову спробу академізації сільськогосподарської науки
арк. 127]. У лютому 1944 р. при Інституті будівельної механіки створено
лабораторію машинобудування і проблем сільськогосподарської механіки, яка з 9
березня 1945 р. функціонувала як самостійна одиниця у системі АН УРСР.
Основні зусилля спрямовувалися на розроблення теорії машин і технологічних
процесів аграрного виробництва, конструювання і апробацію нових
сільськогосподарських машин і тракторів. При лабораторії функціонували
відділи: сільськогосподарських машин; тракторобудування; дослідження машин;
міцності деталей машин
арк. 190;
арк. 154–158]. У 1949 р. на базі
лабораторії машинобудування і проблем сільськогосподарської механіки