Стр. 40 - balian-iv-k

Упрощенная HTML-версия

40
РОЗДІЛ 2
ЕТАПИ ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТІСНИХ І ТВОРЧИХ
ОРІЄНТАЦІЙ ТА ПЕРЕКОНАНЬ М. М. КУЛЕШОВА
Здійснення історико-наукового аналізу із застосуванням історичного
проблемно-хронологічного, джерелознавчого методів, а також географічно-
часового принципу та особистісно-діяльнісного підходу дало змогу
відтворити основні віхи життя М. М. Кулешова й дослідити форми діяльності
вченого: наукову (теоретичну та дослідницьку емпіричну), організаційну,
педагогічну, репрезентаційну та популяризаторську.
Для досягнення більшої наочності й уявлення загальної картини
життєдіяльності вченого канва перебігу його творчого поступу логічно
впорядкована поетапно (дод. Ж
1
4
). Характеристика чотирьох періодів,
виокремлених за документами Архіву Харківського національного аграрного
університету імені В.В. Докучаєва
, Архіву Інституту рослинництва
ім. В.Я. Юр’єва
і друкованими джерелами, відображає закономірності
формування світогляду та становлення особистості М.М. Кулешова, вибір
життєвих і наукових орієнтирів, подальше зростання як талановитого
вченого і педагога. Означені етапи окреслено хронологічними межами, в
яких зазначено знакові події та основні результати творчої діяльності
вченого.
2.1. Навчання та входження в науку
Як зазначає М. М. Кулешов у своїх автобіографіях (від 9 червня 1945 р.
та 24 листопада 1954 р.), він народився 5(18) грудня 1890 р. в інтелігентній
родині у м. Фергана Узбекської РСР (до революції місто мало назву – Новий
Маргелан, східний Узбекистан). Батько – лікар, син кріпака, брав участь у
революційному русі в Російській імперії (на підтвердження М.М. Кулешов
посилається на книгу «Деятели русской революции до 1905 г.»). Після того