Стр. 42 - rishko-mm-k

Упрощенная HTML-версия

42
РОЗДІЛ 2
ОСНОВНІ ЕТАПИ СТАНОВЛЕННЯ І. В. СМИРНОВА ЯК УЧЕНОГО,
ОРГАНІЗАТОРА БІОТЕХНОЛОГІЧНОЇ НАУКИ В ТВАРИННИЦТВІ
2.1 Витоки формування наукового світогляду
Для здійснення цілісного науково-історичного аналізу життєвого шляху
професора І. В. Смирнова, з’ясування передумов становлення пріоритетних
напрямів його творчої діяльності важливе значення має детальне вивчення
періоду формування його наукового світогляду, визначення чинників, які на
цьому шляху виявилися вирішальними.
Як показали результати дослідження, на формування життєвих позицій
вченого значний вплив здійснила історична епоха. Його дитинство, юність та
молоді роки проходили в першій половині минулого століття. Цей період поєднав
у собі низку трагічних подій, зокрема Першу і Другу світові війни, голодомор, що
залишили глибокий відбиток на долях мільйонів співвітчизників. Напруженою
була й політична кон’юнктура в країні: тяжкі роки сталінщини, що перепустила
через свої жорна значну частину української нації. Не менш складним був і
наступний період, який позначився відбудовою народного господарства в країні.
Народився І. В. Смирнов 5 квітня 1911 р. в с. Колодне Бесединського
району Курської губернії. Його батько, Василь Петрович Смирнов, закінчив
юридичний факультет Київського університету, після революції працював
службовцем Воронезької контори Держбанку Росії. Його мати працювала
учителем в сільській школі
.
З дитячих років І. В. Смирнов багато читав, виявив здібності до
природничих наук, зокрема математики. Знав напам’ять вірші С. О. Єсеніна,
О. О. Блока, В. В. Маяковського, О. С. Пушкіна. З особливим захопленням вивчав
іноземні мови. Вільно спілкувався англійською і німецькою мовами. Все це в