Стр. 164 - rishko-mm-k

Упрощенная HTML-версия

164
керівництв з акушерства, біології відтворення і штучного осіменіння
сільськогосподарських тварин для вищих і середніх навчальних закладів;
ініціював проведення курсів техніків штучного осіменіння. Як засвідчив аналіз,
наукові напрями та ідеї професора І. В. Смирнова були розвинуті його учнями.
Програма діяльності заснованого ним науково-освітнього центру охопила такі
основні напрями: 1) розроблення і вдосконалення методу довготривалого
зберігання гамет плідників сільськогосподарських тварин; 2) удосконалення
середовищ для розбавлення і зберігання їхнього сім’я; 3) опрацювання методів
оцінки запліднювальної якості статевих клітин плідників; 4) оптимізація режиму
утримання та статевого використання сільськогосподарських тварин; 5)
стимуляція та синхронізація статевої охоти; 6) боротьба з неплідністю маточного
поголів’я; 7) дослідження впливу бактеріостатичних речовин на якісні
характеристики та запліднювальну здатність сперміїв; 8) вдосконалення
технології та техніки штучного осіменіння сільськогосподарських тварин та ін.
4.2 Репрезентація та популяризація здобутків з біотехнології
відтворення сільськогосподарських тварин як складова наукової діяльності
вченого
На підставі вивчення архівних матеріалів і документальних джерел
встановлено, що важливим складником наукової діяльності професора
І. В. Смирнова була репрезентація та популяризація науки про відтворення
сільськогосподарських тварин. Вивчення здобутків, отриманих вченим на цій
ниві, є необхідним для проведення цілісного науково-історичного аналізу його
формування як талановитого вченого і педагога, організатора галузевої дослідної
справи і системи вищої освіти в УРСР, оцінки його внеску у становлення й
розвиток теоретичних і методологічних засад репродуктивної біотехнології у
тваринництві під якісно новим кутом зору.