Рейтинг@Mail.ru
Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог ННСГБ НААН - результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>S=Регіональна економіка -- Загальні питання<.>
Загальна кількість знайдених документів : 21
Показані документи с 1 по 20
 1-20    21-21 
1.
Видання в обробці. Не видається
   527438
   О-58


    Онищук, Ігор Георгійович.
    Інноваційний розвиток регіону: політика, управління, економіка [Текст] : монографія / І. Г. Онищук. - К. : Аміка, 2005. - 300 с. - Бібліогр.: с. 266-278. - ISBN 966-326-136-6 : 18.00 грн
УДК
ББК 65.9(4Укр)
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання

Свободных экз. нет
Знайти схожі

2.


    Газуда, Л. М.
    Особливості інтеграції та конвергенції територіальних економічних систем [Текст] / Л. М. Газуда // Економічний часопис - ХХІ : науковий журнал. - 2015. - N 9/10. - С. 83-86. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
конвергенція; інтеграція; конвергенційно інтеграційні процеси; територіальна економічна система; економічні зв’язки; розвиток території.
Анотація: Розглянуто сутність поняття «територіальна економічна система» й особливості кон вергенційних та інтеграційних процесів, що відбуваються в територіальних економічних системах на різних рівнях їхнього розвитку. Обґрунтовано досліджувані процеси з позицій управління й розвитку зазначених систем, зокрема через їхні складові: об’єкт і предмет; окреслено завдання й управлінські принципи процесів конвергенції та інтеграції. Встановлено та досліджено послідовний взаємозв’язок конвергенційно інтеграційних процесів на різних етапах розвитку територіальних економічних систем, починаючи з процесу дивергенції як передумови, зі значним розривом економічного розвитку територій та відсутність економічних зв’язків у межах територіальних систем, з подальшою конвергенцією як наслідком, за якої посилюється економічна взаємодія між елементами системи й відбувається зближення показників розвитку території, та інтеграцією, на основі якої формуються стійкі економічні зв’язки між елементами системи і відбувається поглиблення спеціалізації економіки території. Результатом цієї взаємодії є досягнення збалансованого розвитку територіальної економічної системи. Окреслено особливості розвитку процесів інтеграції та конвергенції вітчизняних територіальних економічних систем на сучасному етапі.


Є примірники у відділах: всього 1 : ХР (1)
Вільні: ХР (1)

Знайти схожі

3.


    Sych, O.
    Consolidation of financial resources for postindustrial cities revitalization [Текст] / O. Sych, I. Pasinovych // Економічний часопис - ХХІ : науковий журнал. - 2015. - N 9/10. - С. 87-90. - Библиогр. в конце ст.
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
Revitalization; Financial Sources; Funding; Public and Private Investments; Regional Development -- ревитализация; источники финансирования; государственные и частные инвестиции; региональное развитие
Анотація: Revitalization of industrial zones is one of the major challenges facing modern cities. A key problem of the imple mentation of revitalization is its financial support. This problem is not only confined to the direct funding from public funds or community funds, but also determines a need for the creation of mechanisms of financing and usage of various incentive instru ments to encourage an inflow of funds from private investors or other stakeholders. The revitalization funding sources can be classified according to their origin into public, private and mixed. The process of revi talization cannot be carried out without public investment in infrastructure. Nevertheless, an enabling environment to stimulate the investment process is more important than public investment. Sources of credit take on particular significance, especially attraction of public loans, both internal and external. Furthermore, community involvement in the process of solving problems of the city will form a responsible civil society, on the one hand, and on the other, will create a community fund to finance the revitalization of postindustrial areas through donations.
Ревитализация промышленных зон является одной из основных задач, стоящих перед современными го родами. Ключевой проблемой является поиск финансовых ресурсов для этого процесса. В статье предложено клас сифицировать источники финансирования ревитализации на частные, государственные и смешанные, которые, в свою очередь, делятся на бюджетные, кредитные, грантовые и инвестиционные. Указано на необходимость использо вания широкого спектра механизмов финансирования, а также оценены преимущества и недостатки привлечения средств из различных источников.


Дод.точки доступу:
Pasinovych, I.

Є примірники у відділах: всього 1 : ХР (1)
Вільні: ХР (1)

Знайти схожі

4.


    Barwinska-Malajowicz, A.
    Economic activity of population in Subcarpathian region under empirical research [Текст] / A. Barwinska-Malajowicz, B. Slusarczyk // Економічний часопис - ХХІ : науковий журнал. - 2015. - N 9/10. - С. 91-94. - Библиогр. в конце ст.
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
Labour Markets; Employment; Unemployment; Regional Studies; Regional Labour Market; Subcarpathian Region; Poland -- ринок праці; працевлаштування; безробіття; регіональний ринок праці; Підкарпатське воєводство; Польща.
Анотація: Introduction. One of the main things that reflect the economic situation in countries or regions is the market, particularly the labour market. It serves as a barometer indicating the directions and trends for the short and medium terms. Moreover, it is the basis for the correction of the decisions that are being made. Therefore, it stands in the centre of interest of many economists and business practitioners, who are analyzing the mechanism for unemployment reduction and measures of economic activity in the Polish labour market and in separate Polish regions. The main purpose of this article is to present the situation on the labour market in Subcarpathian Voivodeship during the 2011–2014 period. Its first part shows the essence of the theory of economic activity. The next section presents the general characteristics of the labour market in Subcarpathian Voivodeship against Polish background. The article ends with a brief sum mary of this research. Methods. The methods used in this research are based on descriptive statistics (tabular description and graphic presentation of research results). The study includes the basic indicators describing the Subcarpathian labour market supply and its impact on the demand side, i.e. the rate of professional activity, the rate of employment and the rate of unemployment. However, spe cial attention is focused on the analysis of the level of unemployment in Subcarpathian Voivodeship conducted in the present research paper, which is justified by the fact that the rate of unemployment is the most essential rate describing the scale and range of disparity on the labour market. Results and Conclusion. An unveiled discussion and analysis of the results of empirical studies shows that women, young peo ple and people with low professional qualifications are in the worst situation on the labour market. In the instant case, it is essen tial to focus our attention on the improvement of skills within a job seeking period, which becomes possible by taking part in various trainings and voluntary service through apprenticeships or internships. This can help individuals to maintain their professional attractiveness on the labour market. We should take action to support the theoretical aspect of education with the possibility of practical training, considering that work experience is required by almost all employers. It is also significant to promote employment and to counteract the negative effects of unemployment among young people as well as breaking the cliches about social and professional roles of women and men.
Вступ. Ринок праці є відображенням господарської кон’юнктури економіки країни чи регіону. Він виконує роль бароме тра, що визначає напрямки й тенденції розвитку в короткостроковому та середньостроковому періодах, а також впли ває на прийняття рішень в окремих регіонах Польщі. Мета. Проаналізувати ситуацію на ринку праці Підкарпатського регіону в 2011 2014 роках. Результати й висновки. Представлений аналіз отриманих результатів емпіричних досліджень доводить, що в найгіршій ситуації на ринку праці перебувають жінки, молодь та люди з низькою професійною кваліфікацією. У зв’язку з вищезга даним, істотним є забезпечення актуалізації фахових умінь упродовж періоду пошуку роботи, що стає можливим завдя ки участі в різних тренінгах, волонтерській діяльності, проходженню практики або стажування для підтримання й підви щення професійної привабливості особи на ринку праці. Важливе значення відіграють акції спрямовані на сприяння працевлаштуванню й протидії негативним наслідкам безробіття серед молоді, а також подолання стереотипів, які мають відношення до сприйняття суспільної та професійної ролі як жінок, так і чоловіків.


Дод.точки доступу:
Slusarczyk, B.

Є примірники у відділах: всього 1 : ХР (1)
Вільні: ХР (1)

Знайти схожі

5.


    Koptseva, N.
    Current economic situation in Taymyr (the Siberian Arctic) and prospects of indigenous peoples’ traditional economy [Текст] / N. Koptseva // Економічний часопис - ХХІ : науковий журнал. - 2015. - N 9/10. - С. 95-97. - Библиогр. в конце ст.
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
Northern Siberia; Taymyr; Indigenous Minorities; Forecasting; Traditional Economic Activities -- Северная Сибирь; Таймыр; коренные малочисленные народы; прогнозирование; традиционное хозяйствование.
Анотація: Today’s Siberian Arctic, including Taymyr, is a reindustrialized area where the traditional economy of indigenous minorities finds itself clashing with global transformations, while non-market economic relationships typical of indigenous communities are being badly damaged by the capitalist market relationships of post-Soviet Russia. Based on insights collected via field research between 2010 and 2015 and a critical analysis of statistical data on modern Taymyr’s economy (from January to July 2015), this paper attempts to assess the economic situation of Taymyr and its indigenous peoples, such as Dolgans, Nenets, Nganasans, Evenks, and Enets. Occupational employment and income statistics clearly demonstrate that the indigenous population is moving from a traditional economy to the modern post-industrial world. Traditional economic activities are 3 to 4 times less profitable than other types of business. State subsidies are no longer helping to mitigate the impact of the impoverishment process of the indigenous population. The establishment of traditional nature management areas, which could be used exclusively by the indigenous population, is being slowed down by the poorly developed legal framework required for creating such areas.
В статье представлены результаты оценки современной экономической ситуации в Сибирской Арктике, на Таймыре. На основе полевых исследований, анализа статистических данных по экономике Таймыра с января по июль 2015 г. делается вывод о значительном сокращении сферы нерыночной традиционной экономики коренного на- селения Таймыра.


Є примірники у відділах: всього 1 : ХР (1)
Вільні: ХР (1)

Знайти схожі

6.
   549468
   Р 32


   
    Регіональне управління [Текст] : підручник / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; ред.: Ю. В. Ковбасюк, В. М. Вакуленко, М. К. Орлатий. - Київ : НАДУ, 2014. - 516 с. - Бібліогр. в кінці розд. - ISBN 978-966-619-283-0 : 77.00 грн
УДК
ББК 65.050.9/2/22
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання


Дод.точки доступу:
Ковбасюк, Ю.В. \ред.\; Вакуленко, В.М. \ред.\; Орлатий, М.К. \ред.\; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України
Примірників всього: 1
ХР (1)
Свободны: ХР (1)
Знайти схожі

7.


    Саркісян, Лариса.
    Формування потенціалу зростання глобальних міст в умовах цифровізації [] / Л. Саркісян // Журнал європейської економіки : вид. Тернопіль. нац. екон. ун-ту. - 2020. - Том т. 19, N 2(73). - С. 362-377. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
Глобальні міста; інвестиційний клімат; цифровізація; інформаційні технології та телекомунікації; стратегічне планування; пріоритети розвитку.
Анотація: Розглянуто особливості розвитку глобальних міст та їх роль у розвитку світової економіки. Проаналізовано динаміку економічного розвитку глобальних міст і визначено основні галузі, в які спрямовуються інвестиції. Зазначено, що інновації відіграють провідну роль у підвищенні конкурентоспроможності й становленні сталої економічної та соціальної системи. Приділено особливу увагу технологіям, які визначають галузеву і територіальну структуру міст, серед яких: штучний інтелект, Інтернет речей, блокчейн та 5G. Досліджено цифрові стратегії глобальних міст, які, незважаючи на різну структуру і пріоритети, встановлювали загальні принципи розвитку сектору інформаційних технологій та телекомунікацій і впровадження його результатів в економічні й соціальні процеси (урядування, інфраструктура, технологічні парки тощо). Визначено, що глобальні міста при окресленні цифрових пріоритетів мають дотримуватись розробленої стратегії цифрової трансформації. Обґрунтовано, що розвиток цифрової інфраструктури є основою формування потенціалу зростання глобальних міст.


Є примірники у відділах: всього 1 : ХР (1)
Вільні: ХР (1)

Знайти схожі

8.


    Юєн, Чжан.
    Десять років після етнічного конфлікту в Південному Киргизстані: соціально-економічні причини та наслідки [] / Ч. Юєн // Журнал європейської економіки : вид. Тернопіль. нац. екон. ун-ту. - 2020. - Том т. 19, N 2(73). - С. 378-391. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
Киргизстан, Узбекистан; етнічні конфлікти; «Ошська ініціатива»
Анотація: Зазначено, що у червні 2010 р. на півдні Киргизстану виник жорстокий етнічний конфлікт, що спричинив майнові збитки та призвів до великих жертв. Вказано, що причини етнічного конфлікту охоплюють як історичні, так і суб’єктивні фактори, особливо помилки тимчасового уряду. Проаналізовано причини та наслідки цього етнічного конфлікту на основі релевантної інформації і звітів, які подали міжнародні ЗМІ. Обґрунтовано, що цей етнічний конфлікт не тільки мав великий негативний вплив на соціальну стабільність Киргизстану, а й поставив під загрозу безпеку в Центральній Азії. Констатовано, що такий національний конфлікт став уроком для політиків і зараз уряди Киргизстану та Узбекистану працюють над покращенням відносин між двома країнами й відповідними етнічними групами.


Є примірники у відділах: всього 1 : ХР (1)
Вільні: ХР (1)

Знайти схожі

9.


    Мармуль, Л. О.
    Методологічні засади структурної модернізації регіональної економіки [Текст] / Л. О. Мармуль, Л. Ю. Леваєва // Інвестиції: практика та досвід : науково-практичний журнал. - 2020. - N 17/18. - С. 5-9. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
регіональна економіка; структурна модернізація; методологічні засади; управління; організація; підходи; інновації
Анотація: У статті визначено зміст поняття структурної модернізації регіональної економіки. Виявлено основні проблеми та чинники її здійснення, у т.ч. глобального характеру. Узагальнено існуючі методологічні підходи щодо її розуміння та здійснення: системний, територіальний, процесний, інноваційний. Обгрунтовано, що окремо вони відображають певні сторони (аспекти) структурної модернізації, тому найбільш ефективним буде їх комплексне застосування. Також вказано, що модернізація має стосуватися всієї структурних підсистем або ланок соціально-економічної системи регіону. Управління структурною модернізацією має враховувати інтереси суспільних груп та використовувати певні принципи здійснення. Наукові пошуки сприяли розумінню досліджуваної дефініції, де під поняттям "структурна модернізація регіональної економіки" розуміємо процес становлення, переходу до нових форм регіонального розвитку або руху до модерних типів регіонального устрою. Це полягає у відображенні системи взаємодії між регіонами та державними центральними органами і супроводжується якісними та кількісними трансформаційними змінами регіональної суспільно-економічної системи та її підсистем — природно-ресурсної, виробничо-господарської, поселенської, соціокультурної, організаційно-управлінської.


Дод.точки доступу:
Леваєва, Л.Ю.

Є примірники у відділах: всього 1 : ХР (1)
Вільні: ХР (1)

Знайти схожі

10.


   
    Організація планування розвитку територій у контексті децентралізації державного управління: поєднання інтегрованих, просторових та економічних підходів [] / Г. В. Олексюк [и др.] // Економіка України : науковий журнал. - 2021. - N 11(720). - С. 23-38. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
комплексний план просторового розвитку території; концепція інтегрованого розвитку території; стратегія розвитку громад; містобудівна і землевпорядна документація; концептуально-структурна модель; інтегрований розвиток; соціально-економічний пріоритет
Анотація: Досліджено комплексне просторове та економічне планування розвитку територіальних громад на умовах їх поєднання, яке сприятиме ефективному управлінню територіями і забезпеченню інтегрованого сталого розвитку територій для майбутніх поколінь. Висвітлено особливості законодавства щодо нових положень просторового й економічного планування територій територіальних громад, здійснено порівняння основних підходів до розроблення Комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, Концепції інтегрованого розвитку території територіальної громади і Стратегії розвитку громади. Побудовано схему зв’язків елементів при формуванні означених Комплексного плану, Концепції та Стратегії. Встановлено, що на законодавчому рівні прийнято положення щодо спільних підходів до формування ключових документів просторового і економічного планування розвитку територій територіальних громад, єдність документації із землеустрою та містобудівної документації на місцевому рівні. Показано, що Концепція інтегрованого розвитку території територіальної громади є основою й певним «містком» для поєднання засад і показників при формуванні Комплексного плану просторового розвитку території територіальних громад і Стратегії розвитку громади. Формування Концепції пропонується здійснювати на основі попереднього концептуально-структурного моделювання ендогенного потенціалу територіальних громад, з допомогою якого встановити особливості наявного потенціалу за його елементами (природно-ресурсним, виробничо-інфраструктурним, трудовим, соціально-культурним та ін.), що мають місце в кожній громаді залежно від її особливих і загальних характеристик. Доведено, що моделювання потенціалу територіальних громад здійснюється на основі встановлення, інтегрування, об’єднання, поєднання, взаємопроникнення зв’язків і залежностей у теперішньому часі та їх інтерпретації (проєктування, перенесення) на відповідну часову перспективу (п’ять, десять і більше років).


Дод.точки доступу:
Олексюк, Г. В.; Куйбіда, С. В.; Лисяк, Н. М.; Попадинець, Н. М.

Є примірники у відділах: всього 1 : ХР (1)
Вільні: ХР (1)

Знайти схожі

11.


   
    Порівняльні переваги міжнародної торгівлі: двосторонні перспективи Португалія – Латвія, Португалія – Польща та Португалія – Україна [] / Х. М. М. Ботельйо, І. Міетуле, С. Гушко // Журнал європейської економіки : вид. Тернопіль. нац. екон. ун-ту. - 2021. - Том т. 20, N 1(76). - С. 97-129. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
Порівняльні переваги; Модель Фейторія; індекс взаємодоповнюваності; індекс ефективності торгівлі; міжнародна торгівля
Анотація: Оцінено, який сектор недостатньо використовується з точки зору торгівлі між Португалією та трьома іншими європейськими країнами: Латвією, Польщею та Україною. Модель Фейторія визначає недостатньо використаний сектор / продукцію для вибраних ринків з метою збільшення їхнього експорту. Модель Фейторія заснована на концепції порівняльних переваг Рікардо з урахуванням економічного, політичного та конкурентного вимірів. Методологія, представлена в дослідженні, спрямована на порівняння потенційних показників торгівлі з ефективно перевіреними показниками серед країн і використовує базу даних торгівлі за 2014–2018 рр., виокремлену із загальнодоступної бази даних ООН «Comtrade» (бази даних статистики міжнародної торгівлі).


Дод.точки доступу:
Ботельйо, Хосе Мануель М.; Міетуле, Івета; Гушко, Сергій

Є примірники у відділах: всього 1 : ХР (1)
Вільні: ХР (1)

Знайти схожі

12.


    Солдак, М.
    Інституційний аспект ревіталізації браунфілдів: приклад Україні [] / М. Солдак // Журнал європейської економіки : вид. Тернопіль. нац. екон. ун-ту. - 2021. - Том т. 20, N 2(77). - С. 315-340. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
Браунфілд; інститути регіонального розвитку; модернізація; промисловість; ревіталізація; технологічний розвиток
Анотація: Досліджено інституційний аспект відновлення браунфілдів − ділянок або об’єктів, які є покинутими, мають проблеми екологічного забруднення та потребують проведення заходів для подальшого ефективного використання з метою соціального та економічного розвитку території. Як інструмент виявлення проблемних питань ревіталізації старопромислових територій в Україні та перевірки гіпотези про необхідність формування її інституційного супроводу для забезпечення модернізації економіки регіонів використано метод експертного опитування. Загальний висновок, який можна зробити з проведеного дослідження, полягає в тому, що інституційні заходи з відновлення занедбаних територій мають бути спрямовані на культивування спеціальних інститутів сприяння ревіталізації браунфілдів з метою модернізації економіки регіонів, а саме: трансформації браунфілдів у простори розміщення об’єктів інноваційної інфраструктури та організацій підтримки малого і середнього підприємництва; підтримки розумної спеціалізації регіону шляхом розміщення промислових об’єктів, які відповідають сучасному рівню розвитку технологій, мають модернізоване виробництво, спеціалізуються на випуску наукоємної продукції або переробці відходів, розташованих на занедбаній території на принципах циркулярної економіки.


Є примірники у відділах: всього 1 : ХР (1)
Вільні: ХР (1)

Знайти схожі

13.


   
    Функціонування транспортно-логістичної системи економіко-географічного регіону "Поділля" в контексті зеленої економіки [] / В. Ляшенко [et al.] // Журнал європейської економіки : вид. Тернопіль. нац. екон. ун-ту. - 2021. - Том т. 20, N 3(78). - С. 484-513. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
Регіональна економіка; економіко-географічний район; навколишнє природне середовище; транспортно-логістична система; екологічна складова логістичної діяльності; зелена економіка; сталий розвиток; екологічні засади; трансформація
Анотація: Зміна сучасної парадигми мислення призводить до реорганізації логістичних процесів і необхідності реалізації механізму фінансового забезпечення трансформації регіональних транспортно-логістичних систем з використанням нетрадиційних джерел фінансування, серед яких «зелені» інвестиції. До ключових інструментів «зеленого» фінансування модернізації транспортної інфраструктури, які ефективно використовуються у різних країнах світу, належать: «зелені» облігації, «зелені» кредити, гранти, гарантії, технічна допомога, кошти «зелених» інвестиційних фондів. Запропоновано комплексний підхід до оцінювання розвитку регіональної транспортно-логістичної системи економіко-географічного регіону «Поділля». Такий підхід базується на застосуванні комплексу показників, які характеризують сучасний стан функціонування транспортно-логістичної системи з екологічної точки зору. До таких показників віднесено: обсяги викидів забруднювальних речовин пересувними джерелами; викиди забруднювальних речовин в атмосферне повітря від діяльності сфери транспорту та складського господарства; обсяги промислових відходів (утворених, утилізованих, видалених у спеціально відведені місця або об’єкти, накопичених протягом експлуатації у спеціально відведених місцях або об’єктах); поточні витрати та капітальні інвестиції на охорону довкілля у сфері транспорту та складського господарства; капітальні інвестиції на охорону атмосферного повітря і проблеми зміни клімату; капітальні інвестиції на поводження з відходами; поточні витрати на охорону атмосферного повітря і проблеми зміни клімату; поточні витрати на поводження з відходами; інвестиції в капітальний ремонт основних засобів природоохоронного призначення. На підставі одержаних результатів проведеної діагностики виявлено сучасні екологічні проблеми функціонування транспортно-логістичної системи регіону. Досліджено тенденції й закономірності розвитку світових ринків «зелених» облігацій, «зелених» позик і активів сталого інвестування. Розглянуто особливості та виявлено характерні риси інструментів «зеленого» фінансування розвитку транспортно-логістичних систем різного рівня. У результаті дослідження доведено, що для забезпечення дієвого функціонування транспортно-логістичної системи регіону «Поділля» на засадах зеленої економіки та збалансованого сталого розвитку доцільно розробляти й реалізовувати організаційно-економічний механізм. Його суть полягає у симбіозі та інтеграції принципів, функцій, методів, засобів, інструментів управління, інформаційних систем і технологій, спрямованих на скорочення рівня викидів парникових газів, підвищення рівня екологічної безпеки, прийняття обґрунтованих інноваційних рішень з екологічного менеджменту логістичної діяльності. Встановлено, що у сучасних українських реаліях необхідно застосовувати в економіко-географічному регіоні «Поділля» передовий міжнародний досвід реалізації механізму «зеленого» фінансування інфраструктурних проєктів. Це дозволить успішно трансформувати регіональну транспортно-логістичну системи в контексті зеленої економіки й досягти збалансованого сталого розвитку транспортної та логістичної інфраструктури.


Дод.точки доступу:
Ляшенко, В.; Трушкіна, Н.; Джвігол, Хенрик; Квілінський, О.

Є примірники у відділах: всього 1 : ХР (1)
Вільні: ХР (1)

Знайти схожі

14.


    Возняк, Г. В.
    Смарт-спеціалізація у постулатах економічних шкіл: теоретичний дискурс [Текст] / Г. В. Возняк // Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. - 2021. - Том 1, N Вип. 17. - С. 153-162. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
смарт-спеціалізація, регіон, економічне зростання, збалансоване зростання, новітні технології, технологічні зміни
Анотація: В статті проведено огляд сучасних теорій економічного розвитку територій, доцільність врахування яких дасть змогу скоротити розрив між практичною спрямованістю смарт-спеціалізації та її теоретично обґрунтованою концепцією. Метою статті є дослідження еволюції теорій у постулатах економічних шкіл, які формують теоретичний базис смартспеціалізації регіонів. Застосування методів логічного узагальнення, аналізу та історичного підходу дало змогу стверджувати, що теоретичне підґрунтя смарт-спеціалізації формують ідеї теорії ендогенного зростання, теоретичні постулати нерівномірного розвитку, окремі позиції теорії креативного класу, інформаційного суспільства, низка положень теорії колективних дій тощо. З’ясовано, що формування теоретичного концепту смарт-спеціалізації регіонів на сучасному етапі пов’язано із актуалізацією теорії ендогенного зростання, ключова ідея якої базується на орієнтації на внутрішні чинники та механізми технологічного прогресу, які в сукупності здатні забезпечити саморозвиток і самовідтворення цілісних соціально-економічних систем. Збалансоване поєднання державного втручання, протекціонізму та стратегічних інвестицій - визначальні детермінанти економічного поступу прихильників теорії «економічного націоналізму», яка переконливо доводить, що тільки завдяки індустріалізації можна досягнути добробуту. Аргументовано, що з кожним роком традиційні чинники економічного зростання втрачають свою вагу, натомість більшого значення набуває креативний клас, а відкритість і спільне використання стають новітніми принципами розвитку соціальноекономічних систем. Спільним вираженням аналізованих концепцій є розбудова взаємозв’язків між стейкхолдерами, розбудова і посилення багатостороннього партнерства, комунікації із зовнішніми мережами, формування і просування унікальності регіону. Саме такі домінанти, синергія яких гарантуватиме підприємницьке відкриття та конкурентну перевагу регіону набувають особливої актуальності в існуючих умовах. Проведене дослідження вказує на необхідність застосування ключових положень даних теоретичних концепцій при обґрунтуванні теоретико-методологічного ядра смарт-спеціалізації.


Є примірники у відділах: всього 1 : ХР (1)
Вільні: ХР (1)

Знайти схожі

15.


    Сологуб, С. І.
    Сутність стратегії соціально-економічного розвитку ОТГ в контексті зміни підходів до регіонального розвитку в Україні [Текст] / С. І. Сологуб // Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. - 2021. - Том 1, N Вип. 17. - С. 162-173. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
стратегія, соціально-економічний розвиток, об’єднані територіальні громади, ОТГ, громада, регіональний розвиток, децентралізація
Анотація: Стаття спрямована на дослідження сутності стратегії соціально-економічного розвитку ОТГ в контексті зміни підходів до регіонального розвитку в Україні. Актуалізація необхідності у дослідженні й розробці стратегії соціально-економічного розвитку ОТГ зумовлена, передусім, створенням територіальних громад та процесами децентралізації, тобто отриманням більших повноважень стосовно розподілу і використання ресурсів громади. З метою проведення дослідження стосовно стану зацікавленості населення до такої тематики, здійснено аналітичні процедури із застосуванням Google Trends, який дає змогу ідентифікувати популярність запитів та існуючих трендів. В результаті здійсненого графічного аналізу трендів установлено, що значення запитів за словом «Стратегія» за останні 2 роки має стабільну динаміку. Терміни «Стратегія ОТГ» та «Стратегія розвитку ОТГ» мають поодиноке одиничне значення пошукових запитів, а терміни «Стратегія громади», «Стратегія соціально-економічного розвитку ОТГ» мають нульову динаміку пошуку. Така ситуація вказує на те, що зараз ОТГ перебувають на початковій стадії свого становлення і розвитку, а тому їхні представники ще не у повній мірі оволоділи необхідними інструментами ефективного управління ОТГ. Встановлено, що дослідження стратегії ОТГ носять одиничний характер і у міру наявності кардинальних відмінностей від функціонування підприємств, не можуть застосовуватися для формування стратегії соціально-економічного розвитку ОТГ. Тому запропоновано авторське бачення трактування терміну «стратегія ОТГ» : це довгостроковий план (програма) розвитку територіальної громади, що передбачає визначення генерального напряму (курсу, орієнтиру) розвитку територіальної громади та сукупність послідовних дій для забезпечення її конкурентоспроможності та інвестиційної привабливості. Визначено, що стратегія соціально-економічного розвитку ОТГ в контексті зміни підходів до регіонального розвитку в Україні: забезпечує сумісність усіх планів розвитку територіальної громади; узгоджує всі складові соціально-економічного розвитку територіальної громади, об’єднуючи їх у єдине ціле; є інструментом для планування, реалізації та контролю генерального орієнтиру соціально-економічного розвитку територіальної громади; є засобом досягнення запланованого результату; є засобом для розв’язання ключових проблем в територіальній громаді.


Є примірники у відділах: всього 1 : ХР (1)
Вільні: ХР (1)

Знайти схожі

16.


    Васильченко, С. М.
    Аналіз якості інвестиційних паспортів територіальних громад Прикарпаття [Текст] / С. М. Васильченко, Л. І. Михайлишин // Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. - 2022. - Том 2, N Вип. 18. - С. 31-46. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
інвестиційний паспорт, інвестиційний потенціал, територіальна громада
Анотація: В статті запропоновано методику аналізу якості інвестиційних паспортів територіальних громад та проведено аналіз якості інвестиційних паспортів територіальних громад Прикарпаття. Маркетинг території та маркетинг інвестиційних можливостей громади, як будь-який комплекс маркетингу, повинний проводитись за стандартною методикою, а також містити увесь необхідний набір параметрів громади, які можуть зацікавити потенційних інвесторів та вплинути на їх інвестиційні рішення. Тому для аналізу якості інвестиційних паспортів територіальних громад, авторами статті було розроблено власну методику оцінки якості інвестиційних паспортів. Аналіз якості інвестиційних паспортів територіальних громад проводився шляхом моніторингу тих паспортів, які розміщені на офіційних сайтах ТГ Прикарпаття (62 територіальні громади) і посилання на які можна знайти на ресурсі https://decentralization.gov.ua/. Однак, якщо при моніторингу сайту, нами не було виявлено інвестиційного паспорту громади, ми звертались до пошукової системи GOOGLE задля пошуку такого документу на інших веб-ресурсах. Як свідчить проведений в статті огляд рейтингових оцінок Прикарпаття сьогодні володіє високим інвестиційним потенціалом, а на території області створено сприятливий інвестиційний клімат, який дозволяє успішно залучати інвестиції для розвитку економіки області. Однак, на погляд авторів статті, такий інвестиційний потенціал Прикарпаття реалізується не повністю через малу увагу, яку територіальні громади приділяють розробці інвестиційних паспортів громад. Автори статті поставили за мету проаналізувати наявність та якість інвестиційних паспортів громад ІваноФранківської області аби виявити резерви для подальшого росту інвестиційної активності на території Прикарпаття. Крім того, як відомо, інвестиційний паспорт є ключовим маркетинговим інструментом територіальної громади, а в умовах війни інвестиційний паспорт громади стає головним орієнтиром для бізнесу, який здійснює релокацію підприємств з зони боєвих дій. Результати проведеного аналізу показали, що підсумкова загальна оцінка якості інвестиційних паспортів громад Івано-Франківської області виявилась невисокою. Середній бал склав 6,12 (за 12 – ти бальною шкалою), тобто якість інвестиційних паспортів громад задовільна. Основні недоліки інвестиційних паспортів, які з знизили їх загальну оцінку, полягали у недотриманні структури, відсутності окремих розділів, або в їх недостатній інформативності. Крім того, як засвідчив проведений аналіз, лише 14% громад області мають розроблені та розміщені інвестиційні паспорти на свої сайтах.


Дод.точки доступу:
Михайлишин, Л.І.

Є примірники у відділах: всього 1 : ХР (1)
Вільні: ХР (1)

Знайти схожі

17.


    Сологуб, С. І.
    Оцінка стану розробки стратегій соціально-економічного розвитку ОТГ [Текст] / С. І. Сологуб // Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. - 2022. - Том 2, N Вип. 18. - С. 46-56. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
стратегія, соціально-економічний розвиток, об’єднані територіальні громади, ОТГ, громада, розробка стратегій, децентралізація
Анотація: Стаття спрямована на дослідження оцінки стану розробки стратегій соціальноекономічного розвитку ОТГ у контексті реалізації реформи децентралізації. Актуалізація необхідності у дослідженні зумовлена, передусім, тим, що серед науковців немає єдиної позиції щодо оцінки розробки стратегій, а більшу увагу зорієнтовано на процес реалізації стратегії, що із урахуванням сучасного стану потребує більш глибшого дослідження. Тому дане дослідження націлено на здійснення оцінки стану розробки стратегій розвитку ТГ на прикладі Калуського району на основі порівняльного та контент-аналізу з метою виявлення реального стану розробки стратегій соціально-економічного розвитку територіальних громад в умовах реалізації реформи децентралізації. Оцінку стану стратегій громад проведено на прикладі Калуського району ІваноФранківської області, до якого входить 13 територіальних громад із 162 населеними пунктами. У процентному співвідношенні результатів дослідження стану розробки стратегій соціальноекономічного розвитку громад Калуського району маємо наступну ситуацію: 54% територіальних громад мають розроблену стратегію, 23 % - стратегії на стадії розробки, та 23% громад ще не має в наявності розробленої стратегії. Якщо визначати причини такої ситуації, то залежність між датою створення ОТГ та станом розробки стратегії не в повній мірі підтримується. Проведена оцінка стратегій у частині стану розробки була зорієнтована на оцінку сформованості стратегічного бачення та цілей, відповідності нормативним документам, які регламентують розвиток регіону, а також наявності певних особливостей й додаткових інструментів, що сприятимуть успішній реалізації стратегії. Також виявлено, що не у всіх громадах є сформована стратегія як комплексний документ, у якому відображено перспективне бачення соціально-економічного розвитку громади, а тим більше не у всіх можна віднайти передумови, для забезпечення підвищення інвестиційної привабливості об’єднаних територіальних громад, що в сучасних умовах обмеженості ресурсів та викликів є важливим чинником забезпечення існування й сталого розвитку громади на засадах підвищення їх інвестиційної привабливості.


Є примірники у відділах: всього 1 : ХР (1)
Вільні: ХР (1)

Знайти схожі

18.


    Cус, Т. Й.
    Підходи до оцінки ефективності фінансового забезпечення інноваційного розвитку аграрного сектору регіону [Текст] / Т. Й. Cус // Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. - 2022. - Том 2, N Вип. 18. - С. 56-64. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
фінансування, інновації, оцінка, підходи оцінювання, аграрний сектор, інноваційний розвиток
Анотація: Розглянуто сучасні підходи до оцінки ефективності фінансування інноваційного розвитку. Зазначено, що в сучасній світовій практиці спостерігається використання широкого спектру показників, які оцінюють рівень інноваційного розвитку та вплив на нього різноманітних факторів Сучасна інноваційна політика та її фінансування формується під дією неоднорідності інноваційного потенціалу, необхідності диференційованого підходу до кожного регіону, певних територіальних утворень всередині регіону, що пов’язано з природно-кліматичними умовами, рельєфом місцевості та спеціалізацією аграрного виробництва. Запропоновано для аграрного сектору України компромісний підхід диференціації інноваційної та фінансової політики по цілях і інструментах, виходячи зі специфіки кожного регіону. Такий підхід до фінансової підтримки інноваційного розвитку аграрного сектору зумовлює перехід від централізованого розподілу фінансових ресурсів до децентралізації і розвитку конкурсних форм підтримки як зі сторони уряду так і органів місцевого самоврядування. Зазначено, що в сучасних умовах проблеми оцінки інноваційного потенціалу регіону розглядаються українськими і зарубіжними науковцями, які використовують різноманітні підходи. Найбільш використовувані підходи до оцінки інноваційного потенціалу регіону є ресурсний, структурний, процесний та інтегральний. Окреслено критерії оцінки ефективності фінансування інноваційного розвитку аграрного сектору регіону. Визначено основні методики кожна з яких використовує певні підходи до формування структури факторів і методів оцінки. Мета дослідження - окреслити підходи до оцінки ефективності фінансового забезпечення інноваційного розвитку аграрного сектору. Новизною дослідження є формування алгоритму оцінки ефективності фінансового забезпечення інноваційного розвитку аграрного сектору, який базується на регіональній специфіці аграрного сектору. Методологія дослідження базується на порівняльному методі та методі аналізу і синтезу при розгляді підходів до оцінки ефективності фінансового забезпечення інноваційного розвитку аграрного сектору регіону.


Є примірники у відділах: всього 1 : ХР (1)
Вільні: ХР (1)

Знайти схожі

19.


   
    Застосування досвіду європейських країн щодо здійснення фінансового контролю за діяльністю територіальних громад в Україні [Текст] / Р. І. Щур [и др.] // Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. - 2022. - Том 2, N Вип. 18. - С. 64-73. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
територіальна громада, фінансовий контроль, фінансові ресурси, Рахункова палата, Державна аудиторська служба України
Анотація: В результаті дослідження встановлено можливості практичного застосування досвіду країн ЄС в частині модернізації фінансового контролю, що на відміну від наявних підходів, передбачає здійснення фінансового контролю в процесі реалізації цільових програм об’єднаних територіальних громад в Україні за трьома напрямами: 1) фінансовий контроль під час формування та коригування цільових програм об’єднаної територіальної громади (передбачає аналіз необхідності реалізації програми, перевірка відповідності та обсягів фінансового забезпечення, аналіз достатності ресурсів, аналіз динаміки індикаторів цільових програм); 2) фінансовий контроль за витратами програмного бюджету під час реалізації та фінансування цільових програм територіальних громад (включає перевірку обґрунтованості фінансових витрат, аналіз виконання основних заходів програми, перевірка даних звіту про виконання програми); 3) фінансовий контроль результатів реалізації цільових програм об’єднаних територіальних громад (охоплює зіставлення фактичних показників витрат виконання програми з плановими, аналіз ступеню досягнення цілей програми, аналіз динаміки результативних показників фінансового забезпечення цільової програми). Метою статті є можливості застосування досвіду європейських країн щодо здійснення фінансового контролю за діяльністю територіальних громад в Україні в умовах проведення адміністративно-територіальної реформи. Досягнення мети забезпечується використанням таких методів, як аналіз і синтез, індукції та дедукції, узагальнення та наукова абстракція. Також, встановлено про необхідність висвітлення і розповсюдження передового управлінського досвіду, формування відповідного інформаційного простору та застосування сучасних інформаційних систем і технологій для забезпечення можливостей моніторингу, обробки даних, аналізу ситуацій, тощо. Це дозволило б скоротити управлінські витрати територіальних громад, пришвидшити відслідковування та реагування на екзо- і ендогенні чинники впливу, підвищити якість управлінського процесу, посилити зв'язок керівних структур з громадою та вплив членів громади на управлінський процес.


Дод.точки доступу:
Щур, Р.І.; Плець, І.І.; Мацьків, В.В.; Кочкодан, В. Б.

Є примірники у відділах: всього 1 : ХР (1)
Вільні: ХР (1)

Знайти схожі

20.


    Малишівський, Т. В.
    Адаптація концепції "5 капіталів” щодо аналізу ресурсного потенціалу на рівні громад [Текст] / Т. В. Малишівський, В. В. Стефінін // Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. - 2022. - Том 2, N Вип. 18. - С. 73-85. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Регіональна економіка--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
ресурсний потенціал, місцеве самоврядування, соціально-економічний розвиток, концепція «5 капіталів»
Анотація: Метою статті є вивчення можливостей створення уніфікованої системи оцінки ресурсного потенціалу на рівні громад шляхом аналізу наявних методик оцінки та адаптації закордонних підходів до оцінки ресурсів на місцевому рівні. Для цього у статті зʼясовано теоретичну суть поняття «ресурсний потенціал територіальної громади» та визначено його складові. Проведено порівняння орієнтовних складових аналітичної частини стратегічних та прогнозних документів територіальних громад у різних методиках. Також проаналізовано наявні методики розробки стратегій соціально-економічного розвитку на місцевому та регіональному рівнях на предмет наявності практичних рекомендацій для громад щодо проведення оцінки ресурсного потенціалу та обґрунтовано необхідність розробки універсального підходу щодо оцінки ресурсного потенціалу громад на прикладі адаптації концепції Джонатана Порріта «5 капіталів». У процесі дослідження використано методи аналізу, систематизації, групування, та абстрагування. Інформаційну базу наукового дослідження склали наукові праці вітчизняних та зарубіжних вчених-економістів та законодавчо-нормативні документи з питань розробки стратегій соціально-економічного розвитку на місцевому та регіональному рівнях. Наукова новизна одержаних результатів полягає у адаптації концепції «5 капіталів» Джонатана Порріта до оцінки ресурсного потенціалу на рівні громад. Зокрема, модельна рамка, яку ми пропонуємо для використання щодо оцінки ресурсного потенціалу на рівні територіальних громад, складатиметься із 7 капіталів (типів ресурсів): 1) Природний; 2) Людський; 3) Соціальний; 4) Виробничий; 5) Фінансовий; 6) Інституційна спроможність органів місцевого самоврядування; 7) Інфраструктурна складова. Одержані результати дослідження можуть бути використані органами місцевої влади при розробці стратегічних та прогнозних документів для територіальних громад. Вважаємо, що використання громадами уніфікованої наукової моделі оцінки ресурсного капіталу сприятиме підвищенню ефективності проведеної оцінки, дозволить громадам порівнювати отримані показники як в часі, так і між різними громадами, та сприятиме кооперуванню громад та інтенсивнішому руху капітлу між ними.


Дод.точки доступу:
Стефінін, В.В.

Є примірники у відділах: всього 1 : ХР (1)
Вільні: ХР (1)

Знайти схожі

 1-20    21-21 
 
© Національна наукова сільськогосподарська бібліотека НААН України
(ННСГБ НААН)
P.I.