| 
											
										 | 
										
											
										 | 
									
									
										
											
	
		
		
			| 10 | 
			
				УЧАСТЬ ІНЖЕНЕРА О. П. БОРОДІНА В РОБОТІ ДОРАДЧИХ ТЕХНІЧНИХ З’ЇЗДІВ ЗАЛІЗНИЦЬ
			 | 
			повна стаття | 
		 
		
			 | 
			
				doi.org/10.31073/istnauka202204-10
				 
				
					ЯНІН Володимир
				
			 | 
			Сторінки: | 
			133-148 | 
			  | 
			  | 
		 
		
			| Короткий огляд | 
		 
		
			 | 
			
				 З’їзди представників російських залізниць – одна з перших у царській Росії галузевих представницьких організацій Міністерства шляхів сполучення. Ці з’їзди об’єднували уповноважених приватних і державних залізниць. Свою роботу з’їзди почали у 1869 р. На загальних з’їздах обговорювалися питання експлуатації залізниць, приймалися правила і погодження, загальні для усіх залізниць. Залізничні з’їзди припинила свою діяльність у 1917 р. 
				О. П. Бородін брав діяльну участь у роботі дорадчих з’їздів, на яких неодноразово обирався головою, а також виступав доповідачем з цілої низки з важливих питань розвитку техніки транспорту. На цих з’їздах О. П. Бородін виступив з такими доповідями і повідомленнями: про будову пристроїв підйому і навантаження вугіллям тендерів самим паровозом; про визначення якості мастильних матеріалів при отримуванні їх великими партіями; про паровозні дослідні станції та про дослідну станцію для випробовування матеріалів; про злами вагонних осей і бандажів на російських залізницях; про витрати палива; про вартість опалення паровозів; про норми, положення та премії за паливо; про використання на залізницях постійно діючих гальм; про найменший діаметр колісних бандажів та ін. 
				Переконані, що навіть поверхневий аналіз виступів О. П. Бородіна на дорадчих з’їздах залізничників дає можливість побачити багатогранну картину діяльності цього вченого-інженера-практика. Визначальна роль О. П. Бородіна в роботі дорадчих з’їздів (а він був учасником 20-ти таких з’їздів) незаперечна. Фактично Олександр Парфенійович на кожному з них пропонував свою оригінальну ідею щодо вдосконалення, покращення роботи рухомого складу, а інколи виголошував піонерські ідеї в розвитку тієї або іншої проблеми. Пересвідчуємося, що кожна доповідь О. П. Бородіна викликала жваву дискусію.  
			 | 
		 
		
			| Ключові слова | 
		 
		
			 | 
			
				залізничний транспорт, О. П. Бородін, наука і техніка
			 | 
		 
		
			| Список використаних джерел та літератури | 
		 
		
			 | 
			
				
					- Гриневский А. Исторический очерк технических совещательных съездов русских железных дорог 1879–1898. Инженер. 1900. № 2. С. 63-67.
 
					- ІV-й Общий съезд представителей русских железных дорог. Санкт-Петербург, 1872. 272 с.
 
					- V-й Общий съезд представителей русских железных дорог. Санкт-Петербург, 1873. 314 с.
 
					- Бородин А. П. Отличительные успехи американских железных дорог и выводы из таковых. Киев, 1894. 15 с.
 
					- ІХ–й Технический совещательный съезд инженеров службы подвижного состава и тяги русских железных дорог. Санкт-Петербург, 1885. 256 с.
 
					- V-й Технический совещательный съезд инженеров службы подвижного состава и тяги русских железных дорог. Санкт-Петербург, 1882. 198 с.
 
					- ІХ–й Технический совещательный съезд инженеров службы подвижного состава и тяги русских железных дорог. Санкт-Петербург, 1885. 256 с. 
 
				 
			 | 
		 
		
			| References | 
		 
		
			 | 
			
				
					- Grinevskiy, A. (1900). Istoricheskiy ocherk tehnicheskih soveschatelnyih s’ezdov russkih zheleznyih dorog 1879-1898 [Historical sketch of the technical deliberative congresses of Russian railways 1879-1898]. Inzhener – Engineer, no. 2, pp. 63-67 [In Russian].
 
					- (1872). IV-y Obschiy s’ezd predstaviteley russkih zheleznyih dorog [IV-th General Congress of representatives of Russian railways]. Sankt-Peterburg [In Russian].
 
					- (1873). V-y Obschiy s’ezd predstaviteley russkih zheleznyih dorog [V-th General Congress of representatives of Russian railways]. Sankt-Peterburg [In Russian].
 
					- Borodin, A. P. (1894). Otlichitelnyie uspehi amerikanskih zheleznyih dorog I vyivodyi iz takovyih [The Distinctive Successes of the American Railroads, and Insights from Them]. Kiev [In Russian].
 
					- (1885). ІХ–y Tehnicheskiy soveschatelnyiy s’ezd inzhenerov sluzhbyi podvizhnogo sostava i tyagi russkih zheleznyih dorog [IX-th Technical Consultative Congress of Engineers of the Rolling Stock and Traction Service of Russian Railways]. Sankt-Peterburg [In Russian].
 
					- (1882). V-y Tehnicheskiy soveschatelnyiy s’ezd inzhenerov sluzhbyi podvizhnogo sostava i tyagi russkih zheleznyih dorog [V-th Technical Consultative Congress of Engineers of the Rolling Stock and Traction Service of Russian Railways]. Sankt-Peterburg [In Russian].
 
					- (1885). ІХ–y Tehnicheskiy soveschatelnyiy s’ezd inzhenerov sluzhbyi podvizhnogo sostava i tyagi russkih zheleznyih dorog [IX-th Technical Consultative Congress of Engineers of the Rolling Stock and Traction Service of Russian Railways]. Sankt-Peterburg [In Russian].
 
				 
			 | 
		 
	 
												
												
											 
										 | 
									
									
										  |